lördag, juni 28, 2014

Och ännu mer regn...

Det har regnat prick exakt hela dagen. Vi åkte till Mora för att handla och så tog vi en fika och reaspanade, inte så mycket kul. Jag sprang på en gammal vän vilket var väldigt otippat. Vi gick i samma klass på gymnasiet i Borlänge och hon och hennes familj hade stannat till i Mora för att äta när de körde hem från Härjedalen. Sist vi sågs var för typ 2,5 år sen, då sprang vi på varandra på Rättviks marknad. Världen är löjligt liten ibland.

Inget spring idag då jag har känt mig lite risig men jag hoppas att jag känner mig bättre imorgon då jag har en löpdejt inplanerad! Min vän Emmas man Calle är grym på att springa. PB på marathon är 3.20-nånting och imorgon skulle han ut på en kort runda på 8 kilometer så jag tänkte hänga på. Jag behöver dock springa lite längre men det är kul med sällis en bit. Jag frågade vilket tempo han skulle springa i eftersom vi inte är på samma nivå: Nej men jag ska ta det lugnt, typ 5-tempo. 

Ahhhh känns bra! Han ska ta det lugnt medan jag får kuta i mitt tävlingstempo! Men han kunde springa långsammare, inga problem så vi kör i 5.30 eller något hoppas jag. Jag tänkte springa typ 15 kilometer eftersom jag har en utmaning som jag vill klara av. Berättar mer om den imorgon om jag är i form för att springa.

Ikväll har vi grillat med grannarna och ätit sjukt mycket dessert så jag är stört mätt och TÖRSTIG. Kommer vakna inatt och dricka flera gånger känner jag på mig. Nu ska jag sova iallafall och ute öser regnet ner, mysigt men det hade gärna fått sluta tills imorgon..


1 kommentar:

Maua sa...

Hej Linnea!
Jag har ett önskeinlägg till dig - skulle bli superglad om du skrev om bra semestertips i dalarna som du älskar, ska nämligen åka dit om en vecka! :) Skriv om sånt DU tycker är fint/kul/mysigt/spännande. Kram!