söndag, juni 08, 2014

Svacka

Det är en vecka kvar till Malmömilen nu och de senaste två löpturerna har gått dåligt. Trötta ben och energilös kropp, hur ska jag kunna springa en mil i ett snabbt tempo på lördag?? Och eftersom Malmömilen av någon anledning gått dåligt och varit jättejobbigt de senaste två åren så känns det inte så hoppfullt. 

Nu var mitt energiintag inte det bästa igår (blåbärspaj och ost och kex typ) men kroppen var lika trött i fredags och torsdagens intag var det inget fel på. Men nu ska jag försöka ladda om! Ett intervallpass på tisdag och sen jobbar jag onsdag-fredag så det blir vila fram till Malmömilen och då hoppas jag på att kroppen är i bättre form. Bra mat ska jag också unna mig och jag har precis ätit Pauluns supergröt och ett ägg. Nu kör vi!!

Inte så peppad efter en kass löptur. Jag föll till och med i skogen. Trötta fötter och rötter är ingen bra kombo.

2 kommentarer:

Ninni sa...

Skäm bort dig själv och kroppen!! Skrubba fötterna med kaffesump, smörj in dem och måla tånaglarna i någon fin färg. Gör en ansiktsmask. Och ta det lugnt och vila dig i form!!

Linnéa sa...

Bra mat och vila från träningen blir det, hinner tyvärr inte lyxa så mycket då jag jobbar långa dagar. Ovh sover lite för lite......