måndag, juni 30, 2014

Troll & Måndagshäng i Malung

Vet ni, idag har det bara regnat lite lite och det har varit nästan 15 grader och ikväll hade det till och med varit sol! Kors i taket. Efter en slapp förmiddag åkte vi till Siljansfors för att gå Trollstigen och det var verkligen lyckat. En riktig trollskog med snåriga stigar, rötter, stenar och bäckar där det lurade troll, tomtar, ugglor, fladdermöss och till och med en björn. Vi låtsades smyga förbi den sovande björnen och hyschade åt varandra men när vi nästan var förbi stegade Leon fram, trampade björnen på huvudet och skrek: Hallå! Din dumskalle!


Och ikväll har jag haft lite egentid och träffat vänner. Jag, Marika och Ulrika som jag gick gymnasiet tillsammans med träffades på Sandbäcks i Malung och åt middag och umgicks, så mysigt! Det är så härligt med vänner som man inte träffar så ofta men ändå känner att man verkligen verkligen vill ha i sitt liv. Nu var det några år sen vi sågs sist men det ska inte gå så lång tid tills nästa gång, lite skärpning får det vara.

Varför är jag helt vindögd på nedersta bilden???

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Va mysiga ställen ni besöker! Ibalnd kanske det inte är helt fel med si så där halvdant väder.. Man kommer ju ändå ut på en massa kul!!
Härligt att se sina gamla kompisar! Jag hoppas att "någon" ur våran klass från gymnasiet drar ihop en klassdejt, de vore så sjukt roligt! Hade verkligen en grym klass!
Kram K