onsdag, juni 18, 2014

Busy busy!

Första semesterdagen är inte så där lugn och skön och "semestrig" som man kanske kunnat önska. Jag har sprungit en runda, tvättat, städat, packat, plockat, införskaffat semesterläsning och gjort en tårta. Nu sitter jag på Novaklinikens kvinnohälsa och ska kolla blodtrycket, kanske passande efter den stress jag haft hittills idag.


När jag är klar här ska jag hämta barnen och då ska vi åka hem och fira deras sommarlov med tårta och saft i trädgården. De ska få varsin liten present och sen går vi om i semestermode, urhärligt! Och no need to hetsa upp sig för att barnen är på förskolan fast jag har gått på semester. Min officiella semester börjar egentligen om en vecka, första veckan är min vanliga ledighet i schemat. Men eftersom vi ska åka imorgon så har jag som sagt haft tusen saker att göra och ja, för deras bästa och enkelhetens skull fick de en dag till innan sommarlovet.


Snapsen är silad och klar inför midsommar, den enda snaps jag dricker faktiskt. Superlen och mild med en speciell och god smak.

Inga kommentarer: