lördag, juni 21, 2014

Midsommardagen

Det här måste vara årets längsta dag. Den har verkligen sniglat sig fram och jag har tappat lusten till allt och varit jäkligt seg. Det har som mest varit tolv grader idag igen och så blåser det svinkallt. Jag veeet att man inte ska gnälls över vädret men kom igen! Det är svinigt kallt och jag fryser ända in i märgen. 

Så det har varit långsamt idag. Äta, vila, frysa, gå tipspromenad, spela spel och bygga Lego är väl det dagen har bestått av. Midsommarafton var härligt trots kylan. Jag körde ju på dräkt vilket värmde nertill med upptill hade jag bara tunn blus och sjal så jag var lagom frusen efter midsommarfirandet nere vid bystugan. Barnen körde femkamp och fikade och tittade på morfar som sjöng och spelade med spelmanslaget och mormor som sålde kaffe. Jag träffade lite vänner men fick mest springa efter barnen. Nemo ville absolut inte dansa runt midsommarstången men Leon ville fast inte i ringen med de fundra utan lite bredvid. 

På kvällen grillade vi gott, åt tårta och gick och la oss vid elva, så festliga är vi!

Fin bild på tre kullor. Ellinor och Marie har jag sett växa upp och har passat åtskilliga gånger. Nu är de stora och bär upp sina Moradräkter med stil medan jag är lite mer oerfaren med min Malungsdräkt.

1 kommentar:

Jenny Shima sa...

Vad fina ni är i era folkdräkter:)