måndag, augusti 16, 2010

Sara bad mig skriva lite om hur jag sett ut genom åren och det har ju varit ganska så varierande måste jag säga. Vi kan ju börja för 10 år sen.

2000

På sommaren hade jag den goda smaken att göra rastaflätor som jag hade römt om att göra länge. Flytten till Malmö gav ju mycket fler möjligheter att hitta kontakter och börja experiementera lite mer med både frisyrer och piercings.


2001

Tack och love klippte jag av flätorna och färgade även håret svart, en färg som jag alltid gått tillbaks till efter mina infall att blondera mig eller färga håret rött. Jag gjorde även en piercing i underläppen och hittade min lite mer rockiga stil. Efter att ha varit hårmodell och fått en katastrofal frisyr som jag själv klippte om till en Ola Salo-liknande tuppkam sparade jag ut håret lite och gjorde dreadlocks. Jag tog ur mina piercingar i över- och underläppen och gjorde en mellan ögonen. Jag började töja öronen till 12 mm.

Förlåt Marika för den här fina bilden!

2002

I början av året gjorde jag dreadsextensions som jag sen experimenterade med. Först var de helt svarta och jämnlånga. Jag gjorde om min piercing i läppen och gjorde en septem, tog ur piercingen mellan ögonen. Min stil började gå från poprockig till svartrockig. Jag tatuerade en drake på ryggen.



2003

Jag satte i vita dreads och köpte en rosa tröja! Jag skar upp öronen till 30 mm och tatuerade höger arm. Jag ersatte piercingen i mitten av läppen med snakebites för att sen ta ur dem och göra en vertikal piercing mellan ögonen.



2004

Jag färgade de vita dreadsen röda/rosa och splittade tungan, gjorde även min första suspension. Börjar mer och mer lämna den svartrockiga stilen och blir lite mer... ja jag har ingen aning om vad jag ska kalla stilen. Piercade mig en hel del, kinderna, tempels och en smiley. Jag redde ut dreadsen så jag fick en lång snedlugg.



2005

Färgade håret rätt så knallrött och gjorde nya piercingar i under- och överläppen. Det jätteröda byttes ganska snart ut mot brunt för att sen bli mörkbrunt. Tempelsen byttes ut mot en vertikal piercing mellan ögonen. Jag träffade Kalle det här året och man förstår ju hur han kunde falla pladask för mig... Jag gjorde en piercing i halsen också. (En vän till mig gick som piercarlärling och övade en hel del på mig, därav den höga omsättningen av metall i min kropp.) Jag tatuerade vänster överarm.


2006

Här gjorde jag nog inte så mycket förändringar. Gick ett par sminkkurser hos MakeUpStore till mitt ansiktes stora glädje. Blev ännu mer färgglad och sjalar var min stora passion.




2007

Här händer det grejer! Efter en stor personlig förändring kände jag att det var dags att ändra utsidan också. Dreadsen försvann, öronen syddes ihop och 10 kilo försvann från min kropp. Jag satte i extensions, tog ur dem och körde lite lockligt, klippte någon ful rätt kort frisyr, extensions igen och tillslut permanentade jag håret. Jag gjorde min älskade ermal som jag ersatte de andra piercingarna med.



2008

Jag gjorde en afropermanent som jag velat ha jättelänge och tyckte den var skitsnygg. Det hände väl inte så mycket på stilfronten. Jag gjorde en suspnsionshow där jag såg ut som en transa och sen blev jag gravid.


2009

Jag lät afron växa ut, magen växte sig stor och jag satte i extensions med clips. Min dermal fick jag tyvärr ta ur inför förlossningen. När Nemo fötts tog jag bort mina extensions och mitt hår hade blivit riktigt långt.



2010

Och så var det 2010 och jag inser att jag ser mainstream och tårkig ut! Inga percingar, vanlig frisyr och vanliga kläder. Har jag långärmat så försvinner jag i mängden och det känns väl okej men lite tråkigt. Håret har blivit väldigt långt iallafall, det var länge sen jag hade så här långt, "riktigt" hår.



Nu har jag suttit och skrivit och lagt in bilder SJUKT länge så nu får ni ta och kommentera lite! Frågor? Favoritfrisyr? Någon bild jag missat att ta med? Give it to me!

16 kommentarer:

Mirja sa...

åh vilket roligt inlägg! Jättekul att få se alla dina olika stil såhär samlat i ett inlägg. Av bilderna att minnas så har jag nog följt din blogg från 2005 nåt, 5 år, vad länge! Känns ju som man lärt känna dig en hel del under dessa 5 åren :) Tack att du delat med dig av din vardag!
kram Mirja

Anonym sa...

Jisses människa vad du har ändrat på mycket, frisyrer och klädsitlar och percingar och allt, och jag tycker inte du smälter ihop med massan!! Du är speciel!! Är så avis på dina fina tattoos!!!
Kram Jenny P

äppelblomman sa...

Guuud va härligt inlägg!!! Lite avis att du hunnit med så mycket;-)! Min favo hos dej var nog afron med brunt hår!! Så snyggt. Hade jag bara vågat så skulle jag med gjort nått sånt och givetvis gått ner 20 kilo först;-)
Tycker du är JÄTTESNYGG nu!! Som du är med dina snygga tatueringar!!
Kram K

Anna sa...

Afron är som sagt sjukt snygg! Jag har läst sedan 06, eller 07, minns inte riktigt när. Sjukt bra blogg iaf!

Anonym sa...

Jag tycker att Afro look passar dig mer än super bra!!
Jag tycker om också hur du har håret nu! Ja, men du vet...jag är en tråkig kärring hehehehehhehe.
Kram.
Mercan.

Jennie sa...

KUUUUUL GREJ! :D Jag tokgillade din dreads-med-lugg-och-smileys-era, verkligen dödssnygg då, men din piffiga afrotid var också sjukt nice.. Du passar i alltihop, och är väldigt fin nu också i vanligt långt hår :)

Lilla Anna sa...

ja shit vilken förändring!! Du är som ett fint vin, blir bara bättre med åren!! ;)

sofie sa...

Verkligen kul att se! :) saknar du din mer alternativa period eller har du "växt ifrån" det? Jag tycker du var sjukt snygg med dreadsen i slutet och kindpiercingarna. :)

sofie sa...

Förresten vad tycker kalle om din stilförändring? Du ser ju nästan ut som en annan person nu :)

Lina sa...

Jättekul inlägg! Fint med alla foton, kul att se förändringarna som lett fram till det du har nu :)

Sara. sa...

fantastiskt roligt att läsa och alla bilder är väldigt bra och fina tycker jag. Dock måste jag säga att jag gillar verkligen bilden från 2006 (prickiga linnet) och den första från 2007 mest :D

Den från 2007, så ser du väldigt stark ut.

Och den från 2006 riktigt häftig stil :D
Gillar håret och piercingarna :D

lotten sa...

så jävla skoj att se! kollade själv nyligen tillbaka på gamla foton och har haft nästan exakt samma perioder som du. nu ibland känner jag mig också tråkig och mainstream (när jag täcker mina tatueringar), funderar på att pierca mig igen, färga håret rött men samtidigt är det rätt skönt att bara vara. jag vet ju själv att jag inte är tråkig :)

Mirijam sa...

Åh vad kul! Jag tycker att du var snyggast som gravid afro-babe! Inte bara för att det var jag som var inspirationen... Du kanske kan göra en halvafro nu, du passar i stort burr men jag minns hur asmeckigt det var att hålla ordning på det!

Puss!

Linnéa sa...

Mirja: jag började blogga 2006 så du har nog varit med från straten då. :) tack för att du orkar följa mig! Kram!

Jenny: hahah ja det var lite annat innan man var en veberödsmorsa. ;) kram!

Karolin: afron var en favvo, prova! det är en skitcool frisyr. Tack för dina fina ord! Kram!


Anna: Tack vad du är gullig!!

Mercan: haha du är allt annat än en tråkig kärring. :) kramkram!

Jennie: tack vad snäll du är. :) det är verkligen kul att kolla tillbaks och inse att man inte alltid sett likadan ut. :)

Lilla Anna: Hahaha det var ett fint ordspråk som passade in på mig. ;)

Sofie: ibland kan jag sakna att ha ett mer originellt utseende men när jag förändrade mig så var det för att jag var "klar" med att se ut så. jag ville ta ett steg tillbaks och vara lite mer anonym eller vad man ska säga. men det är klart man kan sakna dreadsen ibland. :) Kalle tycker att jag är finare nu, han var inte så förtjust i dreadsen, tyckte de luktade illa men det är INTE sant.

Lina: kan inte du oxå göra ett sånt inlägg? eftersom du bytt blogg så finns ju inga gamla bilder kvar man kan titta på?

Sara: kul att du gillade det. :) det var kul att kolla tillbaks själv oxå. :)

Lotten: precis som du känner jag, man är ju samma person ändå även om utsidan ser annorlunda ut. :)

Mirijam: ja du anar inte så lycklig jag var när jag fick numret till Sanela. :) I löööved afrot men det var meckigt, plus att det måste ju göras om hela tiden för att vara snyggt och jag pallar inte ritkigt det. dyrt blir det oxå! PUSS!

Anonym sa...

This is really interesting, You are a very skilled blogger.

I have joined your rss feed and look forward to seeking more of
your magnificent post. Also, I have shared your site
in my social networks!
Also visit my homepage :: chelsea transfer news striker

Anonym sa...

Oh my goodness! Incredible article dude! Many thanks,
However I am going through troubles with your RSS.
I don't know the reason why I cannot subscribe to it. Is there anybody getting the same RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!!
My page transfer rumours news now