torsdag, augusti 12, 2010

Ninni och Mikael har startat ett tryckeri och gör jättefina saker. Jag har beställt en tröja till Nemo, en mössa till Kalle och en väggtext av dem. Idag hade Mikael lagt upp en bild på väggtexten på Facebook och jag tycker den är så fin! Den ska sitta över Nemos säng när han fått eget rum (vilket kommer ske så fort vi har isolerat på vinden, bytt ut trappen och fixat iordning rummet, alltså när han är typ 15..?).



Idag skulle Juristen och Emilia komma hit men det blev tyvärr ändrade planer eftersom Emilia inte ville samarbeta. Jag tror dock att det var en undanflykt från Juristens sida, hon hittade nog inget svart att ha på sig. Eller så hade hon inga rena stringtrosor.

Men jag och Nemo roade oss ändå. Cyklade in till byn och beställde klipp-tid åt både mig och Kalle och handlade lite på Konsum. Nemo satt och skrattade och klappade mig på ryggen hela vägen hem. Vi har lekt sjukt mycket med Nemos nya saker. Den sak han verkar tycka allra allra bäst om är traktorn han fick av mig och Kalle. Den tutar och åker framåt om man trycker på en knapp och om man trycker på djuren låter de och när man trycker på bonden som kör sjunger han Old McDonald had a farm högt, ljudligt och länge. Och det är Nemos favvo att trycka på så han kör den på repeat HELA TIDEN.

På eftermiddagen gick vi en härlig långpromenad i skogen och såg en rådjursmamma med två kid (kids, hahaha!). Mitt i skogen mötte vi en gammal gubbe som var fullt påklädd med jacka, mössa och vantar och såg allmänt skum ut. Han hälsade inte och jag trodde jag skulle hitta någon mördad lite längre fram, men jag såg bara en bajspåse som någon satt i ett träd. Idag hade varit en bra dag att ha med kameran.

Imorgon ska jag och Jenny, Olivers mamma, åka till Ica Maxi. Det blir så krånligt med handling och sånt när jag inte har någon bil längre men Jenny är en riktig ängel så jag får följa med henne.

Nu ska jag gå ner och duscha, mata kaninerna och sen bänka mig framför ett avsnitt av Prison Break! Alltså fatta hur mycket jag älskar Michael Scofield!

Inga kommentarer: