torsdag, augusti 19, 2010

Idag är det äntligen sol! Lite regn har det såklart kommit men nu är det jättefint ute. På förmiddagen träffade vi Malin, Ludwig, Tina och Wilma och tittade på djur på 4H-gården. Nemo matade en get och tyckte det var superkul. Vi fikade lite och gick sen till lekplatsen en stund innan vi gick hemåt igen. Vi planerade en tur in till Lund en dag för fika och lite strosa-runt-på-stan.

Här hemma har jag hunnit dammsuga och renbädda medan Nemo sov. Snart ska vi steka ett gäng pannkakor till Kalle och hans kompis Niklas som kommer efter jobbet och ska hjälpa Kalle med kaninhagarna. När Kalle kommit hem med bilen ska jag och Nemo åka och titta på en vagn som jag vill köpa. Jag älskar vår Brio Happy och tycker den är kanon, speciellt här ute när man vill gå i terräng. Men nu när jag inte har bil så känner jag att det vore smidigt med en lättare och lite mindre vagn så jag jag har hittat en Brio Race på Blocket. Jag köpte en Race till Kättbo och tycker den är jättebra.



Förresten, igår var vi ju på 1-årskontroll och Nemo är numera 78 centimeter lång. Helt galet. Vikten planar ut lite nu men det är normalt eftersom han rör sig så mycket nu. 11 kilo vägde han nästan. Han fick sprutor också och grät lite efter den andra sprutan men var väldigt duktig. Men jag vet inte om han hade ont efter den för igår vaknade han vid 22 och var så ledsen så jag fick ta upp honom så han fick titta på Prison Break med mig. Sen var han hur pigg som helst och babbalde och grejade så jag vet inte hur mycket klockan var när vi äntligen la oss. Han sov till 8 idag och det var ju tur.

Nej nu ska vi steka pannkakor!

2 kommentarer:

Lina sa...

Skönt att allt gick bra på kontrollen :) Hur ska ni bygga om kaninhagarna?

Linnéa sa...

Hela grunden har grävts om, alla hål fyllts igen, staketet nerrivet och nya stolpar med nytt nät är uppe. marken är krattad jämn och så ska det läggas plattor så inte de smä kaninerna ska kunna gräva mer. :) vi har ju typ bara sand i marken så de har ju grävt sjukt mycket och man riskerar att ramla ner i kaninhål lite här och var. :) det ska upp brädor ovanför nätet oxå och lite hösäckar och annat. det kommer bli så fint!