lördag, maj 24, 2008

"Vid operationen viker man undan tandköttet som ligger över tanden och borrar runt tanden så att den sedan försiktigt skall kunna lirkas ut. Det hela är, efter att bedövning har lagts, smärtfritt. Upplevelsen för patienten är ljudet från sug och borrmaskin samt salt smak från den koksaltlösning som vi spolar med. Några patienter tycker att det är tröttsamt att gapa. Dessa erbjuder vi ett vilostöd för underkäken. För att det skall vara tillräckligt rent under operationen täcker vi patientens huvud och bröst med gröna sterila dukar. När operationen är klar har vi sytt tillbaks tandköttet igen med några stygn."


Jagdörjagdörjagdörjagdörjagdörjagdör ................

3 kommentarer:

Lena sa...

Fy fan! Jag lider verkligen med dig.

Anonym sa...

Fy sjutton i helvete.. Jag tror dock att man kan bli sövd också, vill minnas att jag vet folk som blivit det.. Ring och prata med din tandläkare om hur mycket ångest du har inför det (och bre på lite!), det hade jag gjort.

Anonym sa...

åh sötnos, du fixar det (precisa som allt annat). Vill du kan jag följa med och hålla dig i handen. Puss!