söndag, maj 18, 2008



Jag har alltid önskat mig ett köksfönster med kryddor i zinkkrukor. Nu har jag det. Och jag har även planterat gräslök.

Mina nya pelargoner. Lillan har hittat upp i Dinos kruka. Blev förvånad över att den gamla damen pallade hoppa upp dit.

Musse växer så det knakar. Han är så fin och mysig. Kommer och vill hela tiden bli klappad. Puffar på händerna och kan ligga utsträckt och bli klappad och pussad hur länge som helst. Igår låg han utsträckt på sidan på taket av sitt hus och drömde. Hans ben ryckte till då och då och han smaskade med munnen.

Kalle var och la asfalt utanför något plantställe i Svedala och när de var klara fick de gå in och ta så mycket de kunde bära. Han tog ett flak med Praktsalvia, ett med Petunior och ett med jordgubbsplantor.

Mitt stolprojekt som kommer ta hundra år. Lustigt att mina färldrar får skotta snö och tvinga ut hundarna i ovädret i Dalarna medans jag kan sitta ute i linne och pyssla.

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

Va mysigt ni ser ut att ha det!! Jag ser fram emot att komma ut och hälsa på =)

Anonym sa...

Härliga foto!

Jenny Shima sa...

Vad fint du börjar få.
Du är precis så pysslig som jag önskar att jag vore att jag var. Men jag har ju inte tålamod med pysselsaker.

Anonym sa...

gud vad fint ni har det!!!