tisdag, maj 27, 2008

Ikväll har jag varit i Attarp utanför Hässleholm och tittat på kaninungar hos Villans kaniner. De är så sjukt söta och det är ju absolut inte lätt att välja ut en. Men jag föll iallafall för en liten dalmatinerrex-flicka som är leveransklar den 11 juni. De är väldigt mycket hanterade och både föräldrarna och morföräldrarna är jättefina. Speciellt morfadern var riktigt vacker.





Så, nu är det dags för namnval igen! Men eftersom det är en tjej denna gången är det inte alls lika svårt. Det kryllar av fina flicknamn, tyvärr finns det knappt några fina pojknamn. På min lista står just nu:
  • Shakira
  • Joy
  • Lilja
  • Dahlia
  • Hilde

Klara och Polly hade jag också i tankarna men de namnen sparar jag åt en eventuell blåögd dvärgvädur. Jag älskar att bo på landet, då kan man ha massor med kaniner!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååååh såna sötisar!! :D

Anonym sa...

pixie
Tea[Téa]
Minna
Cherryblossom
sirpa

och sen tog min usla fantasi slut...

Anonym sa...

Leah tycker jag är fint förresten!

LolitaRegina sa...

Lilja röstar jag på!

Anonym sa...

Lady tycker jag var ett utmärkt namn eller lägg till ett namn efter Lady, högklass på det lilla livet då måste namnet vara åt det adliga hållet ju....:)

Anonym sa...

Åhhh jag vill också ha en kanin..Dom är ju jättesöta..
Men det får räcka med Cliff och Bosse..
Jag kom på ett namn DALMA..
Efter Dalmatin.. Fifigt va? ;-)
Ses ikväll.. sista körningen till Eslöv..

Anonym sa...

Anna T va det då som skrev precis

Anonym sa...

Dahlia var skitfint! :D :D

Anonym sa...

så söta dunbollar, vill ha jag oxå :)och såååå oväntat att du skulle köpa just den klänningen från Indiska :)
Puss!

Anonym sa...

pella
pelly
pello
pelli