lördag, maj 10, 2008

Det är riktig högsommar ute och det är LOVELY! Jag gick upp vid 9.30 idag och satte direkt på träningskläderna för att springa den rundan i skogen som vi brukar gå. Det var så härligt men riktigt jobbigt eftersom det är två tunga backar att springa uppför. När jag kom ut ur skogen och upp på grusvägen var det inte långt hem men jag kände hur mina ben bara ville stanna och vila, men jag tvingade mig själv att fortsätta och jag sprang hela vägen hem. Det tog 25 minuter och men jag vet inte hur långt det är men jag skulle tippa på 5 km eftersom det är ungefär vad jag sprang 5 km på innan.

Efter en välbehövlig dusch la jag mig i en solstol och började läsa boken jag köpte igår, Våta spår av Katarina Janouch. Den verkar bra men jag har inte hunnit läsa mer än 50 sidor eftersom det blev så varmt att jag fick gå in och ta en paus med disken.

Kalle klipper gräset för första gången och det behövs verkligen. Jag ska plantera ut mina tomatplantor idag tänkte jag men annars bara slappa. Maggi och Ola kommer lite senare och då ska vi grilla och dricka vin och ha det allmänt mysigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det helt underbart väder! Balkongdörren är vidöppen, kaninerna hoppar in och ut och solen skiner och värmer :)

Mirijam sa...

Men ååååååh! Jag vill se bilder på krullet!
Det är du faktiskt skyldig mig! :)

LolitaRegina sa...

ja, vädret är så LOVELY! ska alldeles strax packa in mig, mannen, och katten och åka till sommarstugan :) lovely, lovely, love!!
vad tycker du om "våta spår"? katerina janouch är ju en av mina största förebilder, men just den boken gillar jag faktiskt inte så jättemycket. läs "dotter önskas" istället! den är försedd med gråtgaranti..

Anonym sa...

Den boken är en typisk semesterbok. skum men helt ok när de inte finns annat att tillgå ^^
ska bli intressant att se vad du tyckte.