måndag, maj 05, 2008

Imorse åkte mamma och pappa hem och det var väldigt ledsamt. Det har varit så kul att ha dem här och jag saknar dem redan.. Men vi har hunnit med en massa roliga saker och ändå kunnat vara hemma och ta det lugnt.

De kom i onsdags kväll och då grillade vi och öppnade lite presenter mamma och pappa hade med sig. Vi fick ett förkläde med dalahästar, en porslinsdalahäst, ett kuddfodral och en ljuslykta.
Hela torsdagen regnade det, så vi höll oss hemma och fick besök av farmor, Börje och min farbror Peter. Väldigt kul att ha släkten lite mer samlad. På kvällen klarnade det och vi gick en runda i Idala och kollade in hus och njöt av vårvädret.


Ebba föll för våran nya soffa så nu måste mamma och pappa köpa en likadan. Hon tog givetvis bästa platsen. Sen fastnade hennes läpp i tv-bilagan. Sjukt roligt.



I fredags åkte jag och mamma till Malmö för att shoppa. Shop til' ypu drop var mottot och jag lyckades ganska så bra med det. Första anhalten var Ikea och där köpte jag en orkidé, lite ljus, en ram och lite annat smått och gott. I stan började den riktigt shoppingen. Jag inhandlade nytt smink på MakeUpStore, lite fina saker på HM och en massa fina saker på Indiska. Två klänningar, tabletter, krokar, örhängen och annat lovely. Men det bästa köpet var nog det sista, ett par sketasnygga skor på Din Sko. LOVELY alltså. Tar en bild sen någon dag.

Vid 17-tiden kom pappa och Kalle in till Malmö och vi åt middag på Mosaik och det var uppskattat. Jag och Kalle bjöd mor och far eftersom de fått presentkort på en middag ute när de fyllde år. Vi åt oss proppmätta och sen åkte vi hem och spelade kort och hade det allmänt trevligt.

Lördagen började med en långpromenad i skogen och sen till Körsbärsdalen som är otroligt vackert. Tänk Bröderna Lejonhjärta.


Efter frukosten åkte jag och mamma till en plantskola och köpte krukor och två Löjtnantshjärtan och väl hemma sattes ett väldigt planteringsprojekt igång. Alla pelargoner skulle planteras ut och det tog sin lilla tid, men snyggt blev det! Jag fick väl användning av mitt ursnygga bälte som jag fick av gulligaste Mercan i present!


Pappa och Kalle var riktiga karlakarlar och röjde i trädgården. På kvällen grillade vi och det blev fantastiskt god middag.

Igår var vi hos Kalles föräldrar och åt mat och kollade runt på deras mark. Första gången mina och Kalles föräldrar träffades, men det gick bra och de verkade gilla varandra.


Jag hoppas mamma och pappa kommer tillbaks i sommar för det var så roligt att de var här! Jag kommer ju inte kunna åka hem och jag saknar dem redan så de måste helt enkelt komma..

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Åhh jag e så avundsjuk på er som har utemöbler!! Vill oxå ha!! Men vi har juh önskat oss det bland annat i bröllopspresent så här får vi sitta på marken fram till midsommar =)

Ser fram emot att få åka ut och hälsa på er!!

Anonym sa...

Det verkar som ni har haft det supermysigt med dina föräldrar. Alltid lika tråkigt när de åker hem.

Kul att komma ut till er till helgen!

Puss puss

/Magdalena

Anonym sa...

Lovely! jag vill fortfarande flytta till dig.