onsdag, mars 26, 2008

För en vecka sen hämtade jag Dino i Malmö. Jag hittade honom i en annons på Blocket och hon som ägde honom kunde inte ha kvar honom för han och hans burkompis slogs efter att de blivit könsmogna. Han har snabbt funnit sig tillrätta här hos oss och verkar trivas. Jag minns nu hur det är att ha en ung kanin, han har så mycket energi och har så mycket hyss för sig. Han älskar att vara ute i snön och att gräva hål i marken och äta upp rötterna. På kvällarna ligger han hos oss i soffan och är världens mysigaste. Lillan tycker dock inte det eftersom han är på henne som en igel. Hon får spel på honom emellanåt och de får inte vara tillsammans eftersom den gamla damen blir helt utmattad av honom. Men han ska kastreras nästa vecka och då blir det bättre.






9 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin han är. Det ser så mysigt ut när han ligger där i soffan! Kaniner är så mysiga!
Kram
Elisa

Anonym sa...

Vilket gosetroll! Han verkar verkligen vara till nöjd med tillvaron den kaninen :D

Anonym sa...

Vilken sötnos! Skönt att Lillan har fått en vän igen.
Puss Magdalena

Vadå? sa...

IIIIIIH! Söööt! :D

Em sa...

Gaah! Han är underbar.. Önskar innerligt att jag kunde ha vår kanin inne åtminstone ibland. Allergi sux.

Anonym sa...

Så söt. Jag skulle okså vilja ha en kanin eller två men det funkar inte ihop med katterna, speciellt inte den ena.
Kram

Anonym sa...

Åh vilken skönhet den där Dino!
Ser ju alldeles underbart ut hemma hos er. Lycka till första dagen, det kommer att gå strålande.
Kram från Lisa Gittan S..

Anonym sa...

Oj, vilken sötnos! riktigt fin!
Förstår hur det kan vara att ha en okastrerad busig hankanin hemma.. det hade jag också för något år sedan. Han humpade gärna på mina tofflor ;) men han var himla go ändå!

Anonym sa...

Söööta söta söta!