måndag, april 13, 2015

Transan och jag

Kickade igång den här löparveckan med ett trailpass då det blåste sjukt mycket idag. Ett bra val då träden skyddade och det var riktigt skönt ute och solen strålade mellan träden som från ingenstans blivit lite gröna och det var så himla fint. En av de bästa sakerna med att springa är att komma ut i naturen, jag hade aldrig varit ute så mycket som jag är om jag inte hade sprungit. 8,5 kilometer blev detbidag iallafall och jag lyssnade på en dokumentär under tiden, Transan och jag. Det är så hemskt att det finns folk som inte kan få vara som de vill för att de blir utsatta för hån, hot och förtryck. Sjuka jävla värld, varför måste en del människor förstöra livet för andra?? 

Jag var tvungen att stanna och ta en #runfie i ett hav av vitsippor. Det är så härligt att våren äntligen är här, även om det har blivit kallt igen..

Skogen i bor bredvid är en riktig Ronja Rövardotter-skog och jag kommer ihåg första gången jag och Kalle upptäckte den efter vi flyttat hit. Det var också i april och jag kommer ihåg att jag sa att jag skulle kunna flyttat till vilket hus som helst för skogens skull.



2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Underbart vackert och vilken underbar tid vi har att se fram imot då! Lööövlie!
Du är sååå sjukt duktig, en riktig förebild!

Ha en underbar dag!

Stor kram K

Linnéa sa...

Åh tack för din fina komplimang, förebild är inte illa alltså!