torsdag, april 16, 2015

Hur stel?

Min kropp är så sinnessjukt stel och öm! Den är verkligen inte van vid några som helst styrkeövningar så gårdagens stensättande visste vart det tog. En löptur på det idag och nu är jag som den där pigga 90-åringen igen..

Men löpturen idag, loved it! Efter tisdagens skitrunda och dagens stelhet så trodde jag att jag skulle vara helt orkeslös men det var jag ikke! Värmde upp nästan fyra kilometer för att mjuka upp kroppen och sen körde jag backintervaller för första gången på…. sjukt länge. Jag letade upp en backe på 150 meter och sen var det bara att köra, upp så fort jag bara kunde och ner gång och jogg. 10 gånger for jag upp och ner för backen och med en nerjogg landade rundan på 8,5 kilometer. Och det kändes som en riktig kvalitetsrunda och hur bra som helst, älskar den känslan.

Jag börjar få dålig fantasi när det kommer till #runfies, någon som har tips på en blogg eller Instagram med snygga springbilder?

Inga kommentarer: