tisdag, april 21, 2015

Älskar den här dagen

Varför är inte alla dagar som den här? Vi har varit ute i trädgården hela eftermiddagen och gick inte in förrän det var dags för barnen att hoppa i pyjamasarna. Jag har småfixat lite, satt på taket på paviljongen, planterat om min klätterhortensia som inte får riktig spurt vid tallen där jag satte den från början. Antagligen tar tallen all näring så nu hoppas jag den får fart vid paviljongen istället. Lovikk har varit lös ute och Chibs har varit ute i sele och hållet oss sällskap. Han är verkligen mysig och sällskaplig, vill ha fler kaniner därifrån han kommer. När Kalle kom hem hade jag ingen som helst lust att gå in och laga mat så vi stannade ute och grillade korv och majskolvar istället. När trädgården börjar bli grön, kvällssolen värmer, kaniner och katter springer runt fötterna och barnen springer runt och leker så känner jag en sån lycka och jag har väldigt svårt att ens tänka tanken på att bo i lägenhet igen. Hus och trädgård är verkligen frihet för mig.


Men jag har inte bara hängt i trädgården idag. I förmiddags åkte jag till Beauty- och Spacentrum i Malmö för att korrigera ögonbrynen. Formen var jättebra men nu blev de ifyllda och lite mörkare och jag är så nöjd! Ett av de bästa besluten jag tagit för det har verkligen gjort skillnad. Nu slipper jag tänka på hur jag ser ut hela tiden, eller hur sjuk jag tyckte jag såg ut osminkad.. Sen hämtade jag mina ringar, vigselringen och den nya förlovningsringen. Så fina! Det var ett svårt val men jag är jättenöjd. Innan jag åkte hem igen så hann jag med en lunch med Maggi och vi avnjöt varsin falafel i solen. Så, hela dagen har varit underbar, från början till slut. Nu ska jag virka framför lite komedier på femman medan jag gör sån där Magic Foot, inpackning för fötterna som gör att all äcklig gammal hud ska trilla av.


Inga kommentarer: