måndag, april 27, 2015

Tävlingsvecka

Den här veckan blir det mindre träning då det är tävlingsvecka. Årets första lopp är på lördag, Toughest, en åtta kilometer lång hinderbana. Jag sprang det första gången förra året och var totalt livrädd innan men det visade sig vara något av det roligaste jag gjort. Jag teamar upp med Ninni precis som förra året och två från hennes jobb. Det ska bli riktigt riktigt roligt och i år är jag inte nervös för att jag är livrädd utan för att det är så spännande. Någon som läser som ska springa? Vi startar klockan 13.40 och det vore kul att träffa och heja på bekanta ansikten.

Jag startade min träningsvecka med åtta kilometer distans. Tänkte springa mot Humlamaden och sen vända men vek in på någon skogsväg och sen en till och helt plötsligt var jag i skogen som vi bor bredvid! Då klickade det till i mitt värdelösa lokalsinne och jag fattade hur vägarna gick. Så jäkla smart.. Så nu har jag en ny runda jag kan springa, hur bra som helst!


I ett hav av vitsippor...

Förresten! På torsdags hände det grejer, då lanserar jag och Ninni vårt projekt som vi jobbat med ett tag, då måste ni vara på hugget.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir nervös bara jag hör "Tough Viking" och liknande, men respekt att ni kör! Det är säkert roligt. Eum......? ;-))

Kram M

Linnéa sa...

Men Toughest har inga elstötar! :)

Jöns Marie sa...

Spännande med årets första lopp!
Låter som ett grymt roligt lopp, funderar på att prova det någon gång i framtiden då jag är ihopläkt och har tränat upp mig. time will tell!

Jöns Marie sa...

Spännande med årets första lopp!
Låter som ett grymt roligt lopp, funderar på att prova det någon gång i framtiden då jag är ihopläkt och har tränat upp mig. time will tell!