fredag, april 24, 2015

Olof Viktors & Bo Ohlsson

Igår hämtade jag upp min barndomskompis Marika på Lunds Central efter jobbet, så roligt med besök! Hon ska var här över helgen och idag har vi varit ute på tur, men först startade jag dagen med en springtur. Ett intervallpass stod på schemat och jag värmde upp och sen körde jag samma backe som sist, 150 meter, 10 gånger upp så snabbt som möjligt och jogg ner. Liten nerjogg och rundan slutade på 8 kilometer.

Sen var det bara att duscha och ge sig iväg. Först åkte vi till Olof Viktors Café och fikade. Sjukt gott alltså. En liten macka först och sen en underbar och enorm bit morotskaka. Jag brukar inte ha problem med att orka bakverk men idag var det kämpigt.


Sen körde vi vidare mot Bo Ohlsson. Jag skulle köpa en ny studsmatta och sen kan man ju alltid köpa fina saker på Boan. En sjal, legoplatta, Playmobil, burkar med sugrör, en plåtburk, en födelsedagspresent och lite annat smått åkte ner i korgen. Sen styrde vi hemåt igen och hängde lite på uteplatsen innan middagen. Nu sitter vi alla framför tv'n och spelar tv-spel. Jörgen är också här och det blir nog inte mer action än så här ikväll.