fredag, april 17, 2015

Stretcha...?

Eftersom jag jobbar hela helgen fick veckans sista löppass avverkas idag. En galet stel kropp som inte riktigt blev så där mjuk trots att jag blev varm. Jag borde verkligen stretcha och göra yoga för nu springer jag bara och jag märker hur stel kroppen börjar bli. Jag var på idrottsmassage en gång och fick höra att löpare ofta bli stela eftersom att musklerna anpassas efter att man springer. Och det börjar märkas tydligt hos mig, musklerna på baksidan av låren är alltid stela och ofta kan jag knappt böja mig. Varför kör jag inte yoga eller stretch då? Ja säg det. Jag älskar att springa, det är det som är kul visst kunde jag stretcha efter men när jag är klar så är jag klar, orka stretcha? Och ett styrke- eller yogapass borde jag ju kunna klämma in? Jovisst men jag vill faktiskt göra lite annat än att träna.. Men den som lever får se, kanske jag börjar och blir frälst en dag. 

Dagens pass landade iallafall på 10 kilometer och veckan summeras till 42 kilometer. 


1 kommentar:

Ninni sa...

Det finns gratis prova på yoga för löpare, det kanske vi borde testa?