lördag, april 25, 2015

Klänningen med stort K

Imorgon är det dags att grotta ner sig i brudklänningsträsket. Tyvärr kan en av mina tärnor, Maggi, inte vara med då det härjar magsjuka i hemmet och hon ska även vara tärna åt sin syster Elisa som gifter si i september och då hon gärna vill titta på klänningar med Maggi så kommer hon inte heller imorgon. Väldigt tråkigt men magsjuka är ju magsjuka. Jag hade sett fram emot att dela provrum och "uppmärksamheten" med Elisa, känns lite jobbigt att allt fokus kommer vara på mig. Det är därför jag valde så många som tre tärnor, för att slippa känna mig "ensam". Och såklart för att jag väldigt gärna ville ha just de tre personerna vid min sida såklart. Men iallafall, klänningar. Jag trodde det skulle bli lätt att välja ring vilket visade sig vara skitsvårt och nu är jag rädd fför att det kommer bli minst lika svårt med en klänning. Jag tänker mig spets, tyll, inte kritvit, inte fluffig och och bakelseliknande, bohemisk, romantisk med det där lilla extra. Blir lätt att hitta va??



De här klänningarna sammanfattar min smak bra tycker jag. Nu återstår det att se vad jag kan hitta.

1 kommentar:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh vad kul med brudklänningar! Är också helt nere i bröllopsträsket (träsket?). Det är inte ens jag som gifter mej utan min lillebror men det är ändå sjukt mycket att fixa och tänka på :)