onsdag, april 15, 2015

Hårt arbete

Jag är totalt slut i armar, axlar och rygg! Den lugna hemmadagen blev tuffare än planerat men jag fick gjort en grej jag velat göra jättelänge. På förmiddagen var vi inne då det regnade och var skittrist väder. Jag städade och barnen lekte och spelade Skylanders. När det sprack upp på eftermiddagen blev det jättehärligt och riktigt varmt ute, tyvärr rätt blåsigt men vi bor ju i skogen så det skyddar ändå en del. Jag grävde upp marken under paviljongen jag köpte förra sommaren. Det är så störigt när man har utemöblerna där och de står direkt på gräs för då måste de flyttas varje gång det ska klippas och det är ett jäkla meck tycker jag. Så jag grävde upp marken och så la jag sten där istället. Vi hade en hög med stenar vi fått så jag tänkte de kan ju lika gärna ligga där som i en hög i trädgården. Efter 3-4 timmars slit med bra hjälp från barnen så var det klart och det blev väldigt bra faktiskt. Visst, snett och vint och sådär charmigt oproffsigt men jag känner mig som en riktig kvinnokvinna nu, jag fixar allt! Tyvärr glömde jag ta foton på det med kameran och jag sitter vid datorn nu för jag ville visa lite andra bilder jag tog. Det blir ju sån skillnad med systemkameran istället för Iphonen! Tog bilder med den för att lägga på Instagram så det kommer bilder på min fina stensättning sen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att få det gjort!
Trädgårdsarbete brukar vara bästa motionen. Tänk när vi kastade uppkapade träd/stockar förra sommaren. I flera timmar... Uja! :-)

Kram M