onsdag, april 22, 2015

Fartlek i nya shorts

Dags för spring igen idag och solen strålade så det var bara att dra på sig shorts och t-shirt. Fartlek var längesen så det bestämde jag mig för. När jag värmde upp var benen sååå trötta och sååå sega! Att orka öka farten och springa rätt så mycket fortare kändes ju skrattretande men delbar bara att köra. Upplägget var att efter uppvärmningen springa varannan låt i 4.30-5.00-tempo och och varannan låt i 6.00-6.30-tempo och det gick väldigt bra trots den enormt sega starten. Riktigt svettigt var det att kuta på i stekande sol och när jag kom hem och pustade ut på bänken på framsidan såg det så här snyggt ut:


8,5 kilometer slutade dagens tur på och efteråt kändes det i hela kroppen att det var ett riktigt kvalitetspass. Jag provsprang ett par nya shorts också. Ett par från HM som jag tror kostade 179 kronor om jag inte minns helt fel. De funkade bra tyckte jag, satt där de skulle, inget som störde när jag sprang men om jag sprang och visade rumpan låter jag vara osagt. Mycket möjligt men det bjuder jag på.



1 kommentar:

Träningsblogga - Ida sa...

Gillar konceptet med varannan låt!
Måste jag testa någon dag.