lördag, november 29, 2014

Lugn morgon

Jobbhelg för mig och jag gick upp tidigt även om jag inte börjar förrän 8.30. Jag hatar att stressa på morgonen och vill ha en stund där jag kan sitta med en kopp te och vakna till och bara vara. Nu är det dock sista rycket innan jag måste åka så frukost intas nu. Dryg vecka framför mig då jag inte är ledig förrän nästa helg igen men vissa perioder är mer intensiva än andra.

Igår gjorde vi det adventsmysigt här hemma och jag lyssnade till och med på julsånger. Bakade glutenfritt bröd och kladdkaka och kokade hjortronsylt efter vi hade varit på språng några timmar så när vi sjönk ner i soffan framför På Spåret var det mer än välbehövligt.

Jag tog in en liten gran som växt mitt inne i en syren, tyckte den gjorde sig väldigt bra vid trappen.

Åh vad frusen jag känner mig! Det märks att det börjar bli kallare. Har klätt mig i stickad tröja idag och kör nog även på raggsockor.

Inga kommentarer: