måndag, juli 14, 2014

Tröttast

Igår var jag galet trött. Det gick liksom aldrig riktigt över utan jag kände mig helt off hela dagen. Att regnet öste ner och att vi var iväg hela dagen gjorde det inte lättare. Barnen var jobbiga om man nu får skriva så. Trotsiga, bråkiga, lyssnade inte. Jag hade noll tålamod och får dåligt samvete efteråt. 

Vi åkte en sväng på Degeberga marknad men många hade packat ihop när vi kom. Vi åkte en sväng och hälsade på Jörgen först och jag smakade några vitlökschips han köpt på marknaden dagen innan och jag har fortfarande en äcklig smak i munnen av dem! Barnen åkte ett par karuseller men annars var lusten till att gå och titta inte så stor. Vi åkte vidare till Agusa eftersom det var Agusadagen igår. Kalle hjälpte till med parkeringen medan jag och barnen fikade och tittade på ett jättebra band som spelade, Molly på rymmen. Molly på Rymmen handlar om musik och inget annat. En Skånsk-Irländsk-Appalachisk musikröra


Vi kom hem vid halv nio igår och då gick jag upp och la mig i sängen och tittade på sista avsnitten av Orange is The new black. Så himla bra serie! Sen kunde jag inte somna fast jag var så trött, vet inte om jag var övertrött eller nervös inför idag men jag låg vaken länge och idag är jag såklart jättetrött. Och med den äckliga smaken i munnen, hoppas bara det är jag som känner den....

Inga kommentarer: