torsdag, juli 10, 2014

Simrishamn

Igår blåste vår paviljong ner och gick sönder. Inte så otippat kanske då vi bor i Skåne och paviljongen kostade typ 200 men sjukt störigt eftersom jag tyckte det var så mysigt att ha ett tak att sitta under utomhus. Så jag började googla på lite stadigare grejer och hittade en på Jysk och den enda butik som hade kvar den var såklart i Simrishamn. Så det blev en roadtrip dit idag och efter vi köpt paviljongen mötte vi upp barnens farmor och farfar och åt lunch på Gårdens café och vedugn. Ett fantastiskt ställe med sinnessjukt goda pizzor! Jag tog en La Strada med mozzarella, grillad kronärtskocka, ruccola, parmesan, parmaskinka och tomater. Bästa pizzan jag ätit!

Sen strosade vi runt lite och åt glass i hamnen där jag fick ett telefonsamtal som ledde till en intervju redan på måndag. Snabba ryck då jag sökte jobbet igår kväll! Efter glassen åkte vi till sommarstugan och badade i de höga vågorna och åt middag. Vi kom hem vid 21 men barnen som sovit i bilen rätt länge på eftermiddagen somnade ju inte så nu har jag tagit deras madrasser, täcken, kuddar och mjukisdjur och bäddat på golvet framför tv'n så får de somna när de vill. Är det sommarlov så är det!


2 kommentarer:

Ninni sa...

En sån pizza måste jag testa på min Österlen semester!!

Rund är också en form! sa...

Låter som en riktigt bra dag! (Eller jag inte att den första gick sönder, men du förstod nog). :-)