måndag, juli 07, 2014

Heta intervaller

Idag har det varit riktigt hett ute men jag gav mig ändå ut på min planerade springtur, intervaller. Värmde upp drygt två kilometer och sen körde jag 10 * 200 meter i gassande sol. Fy fan så jobbigt det var. Gåvila mellan intervallerna där min puls fick komma ner till 156 och då var jag tvungen att kuta igen. En långsam nerjogg hem och jag landade som en blöt fläck på 6,2 kilometer och kan summera veckans löpning till 3,1 mil.


Annars har vi fixat lite här hemma. Kalle har röjt och jag har bränt bort allt ogräs och fixat till framsidan. Barnen har mest badat och åkt på en sån slidegrej som jag tog fram idag, mycket populär!  
gott grillat till middag och lite vin på det.



3 kommentarer:

Lelle sa...

Skulle inte du kunna hjälpa mig med intervaller! Jag fattar inte! 10*200 m, vad betyder det? När vilar man, hur snabbt springer man? Hejja hejja!

Linnéa sa...

Absolut, ett inlägg kommer imorgon!

Lelle sa...

Toppen!! Thanx☀️