torsdag, juli 24, 2014

Inför Immeln Trailrun

Nu har jag packat allt och lagt upp en plan inför loppet på lördag. Jag hoppas att jag har fått med mig allt jag behöver och att det kommer räcka.

Planen är att ligga på 6.30 till 7-tempo och se hur det känns. Håller jag pulsen under 142 så borde jag orka distansen men jag har ju ingen aning om hur pass svår terrängen är så jag får se om den planen håller. Jag kommer ha med mig två flaskor med vatten plus fyra flaskor energidryck som jag ska dricka vid 5 kilometer, 15 kilometer och 25 kilometer. Vid 10 kilometer och 20 kilometer har jag energigels som jag ska ta. Jag ska även köpa med mig ett par förpackningar nötcreme för lite extra energi. Vaselin, lypsyl och extra strumpor ska jag också bära med mig.

Det som oroar mig mest egentligen är att köra själv. Trots att jag åker från sommarstugan så är det en dryg timme till Immeln och starten går åtta på morgonen. Jag är dålig på att hitta och det hade varit skönt med någon som körde hem sen om jag är väldigt trött. Men det är ganska mycket att begära av någon att gå upp skittidigt och sen vänta på mig de timmarna jag ska harva runt. Lite orolig är jag också för att komma bort mig i skogen, jag hoppas att jag inte ska behöva leta mig fram alltför mycket. 

Annars så är jag väl så redo kan bli. Tyvärr fick jag aldrig till något långpass på typ 25 kilometer men det får väl gå ändå.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Det kommer att gå fint! Heja dig!

Emma sa...

Det kommer såklart gå jättebra! Jag jobbar så jag kan inte hänga på, men om det tar väldigt lång tid kan jag komma och hämta dig efter 19 ;) En fråga, vad har man vaselin till?

Linnéa sa...

Camilla: tack!

Emma: good to know, då vet jag vem jag ska ringa! :) vaselin smörjer man tex på insidan av låren ovh armarna så att man slipper skavsår. :)