fredag, augusti 16, 2013

Vardag igen

Nu är det vardag igen och barnen gick sin första dag på förskolan efter 9 långa, härliga sommarlovsveckor. Nemo var helt uppe i varv i morse eftersom han skulle gå till förskolan och han var så GLAD när han kom dit. Leon rusade också in och ingen av dem blev ledsen när jag gick. Känns oerhört skönt.

För två år sen, när Leon var nyfödd och Nemo skulle tillbaks till förskolan var hemskt. Nemo ville absolut inte, grät och skrek och sa att han ville vara hemma med oss. Det blev bättre såklart men det var fruktansvärt och hjärtskärande då. Då var han lika gammal som Leon är nu. Svårt att ta in, jag har alltid upplevt Nemo som äldre men det beror säkert på att Nemo var så extremt tidig med talet.

 

Nemo och Leon, 2 år gamla. Lustigt egentligen, att de två som såg exakt likadana ut när de föddes är så olika nu.

Nej nu ska jag inte sitta här och vara sentimental. Jag borde sova för länge sen eftersom jag planerar en löptur innan jobbet imorgon. Kalle är och jagar och stack nästan direkt när jag kom hem så jag och barnen har byggt Lego och sen nattade jag dem båda i Leons rum efter att vi sett lite på Mumin.

God natt!

Inga kommentarer: