måndag, augusti 12, 2013

Gravid igen?

Idag när jag kom till jobbet fick jag frågan: Är du gravid igen? Jag svarade att nej det är jag inte, varför undrar du det? Då fick jag svaret att det var andra som spekulerat om det eftersom att det ser så ut yada yada yada...

Jag blir så jävla irriterad! Vad har folk för rätt att bakom min rygg diskutera huruvida jag är gravid eller inte på grund av hur min kropp ser ut?? Så jävla respektlöst, det vet ju vem som helst att man bara inte pratar om sånt för det är inte så kul att se gravid ut när man inte är det. Jag VET att jag har mage, jag VET att jag har övervikt, jag VET att jag är tjock och jag behöver absolut inte höra att andra snackar om det. Jag mår dåligt som det är, ingen behöver påpeka det för mig.

Nu vet jag inte exakt vem som sagt vad och jag träffar knappt någon kollega men jag har skrivit en lapp som jag ska lämna så andra kan läsa den. Jag skrev att det var väldigt tråkigt att komma till jobbet och höra sånt, att folk pratar om hur jag ser ut och att det är respektlöst. Och så skrev jag att OM jag nu är gravid så är det väl upp till mig att berätta om det och om det är så att jag INTE är gravid så är det väldigt sårande att folk går runt och snackar om att jag ser ut att vara det.

Hur hade ni känt? Hade ni skitit i det eller sagt ifrån? Är jag en fegis som skriver en lapp? Jag borde kanske strunta i det men det har fan gnagt nig heja dagen och jag känner mig arg och tycker inte folk ska prata om mig på det viset.



9 kommentarer:

Emma sa...

Sjukt taskigt :( Jag tycker inte du är tjock, har nog inte mer mage än nån annan som fött två barn och övervikt? Jag tycker att det är modigt att du säger nåt överhuvudtaget, skit i att det är en lapp. Hoppas de mår lite dåligt när de läser den. Och hur många av de du jobbar med klarar en halvmara?

Magdalena sa...

Blir så trött på att folk alltid ska spekulera och fråga saker som ej angår dem. Du är så vacker! Det är lätt att säga att du bara ska strunta i det men jag vet att sånt kan såra.
Jag tycker det är starkt att du reagerar och agerar, även om det är på en lapp.
Love you!

Suzan sa...

I helgen såg du iallafall inte ett dugg gravid ut och du är inte tjock! Skärp dig Linnea!

Kram!

Anonym sa...

Reagera reagera reagera !!! det spelar ingen roll om det är med en lapp eller om du pratar med dina kollegor.

Folket är så himla respektlösa och tror att de har rätt att prata om andras kropp. jag är så trött på all skit angående det och hur mycket frustration och ångest skapa hos dem unga tjejer (som min) och hos vuxna så klart!

Du är en vacker kvinna, en super stark modern fantastisk mamma som hittar tid till ALLT, bla träna och springa och framför allt mår bra genom att också njuta av de goda som livet har att bjuda på !!!

Bitter människa är avundsjuka för din fantastisk liv, det handlar om det. Massor med kramar till vackra Linnéa. Mercedes.

Jenny Shima sa...

Det är oerhört respektlöst att diskutera personers utseende på det sättet. Du är jättefin.
kram

Mirijam sa...

Så jävla tramsigt, jag har ju träffat dig helt nyss och om det inte hänt något exceptionellt med din kropp sedan dess så fattar jag inte alls varför det ska spekuleras. Helt rätt med lappen tycker jag!

Och exakt – som Emma skrev – hur många av dom du jobbar med klarar av en halvmara?

Linnéa sa...

Ni är världens finaste!! Vet precis vilka ord jag behöver läsa! Lapp är nu lämnad och vi får väl se vad som händer..... Puss på er!

schmut sa...

Jag är inte säkra på att folk alltid menar att vara respektlösa eller ens tänker på att det är just det, utan de lever med en omodern mentalitet där kvinnors kropp är allmän egendom.

Nästa gång någon frågar är det kanske att drämma till med att ditt rosy glow inte alls beror på någon bebis utan på att du precis sprungit en halvmara?

schmut sa...

Jag är inte säkra på att folk alltid menar att vara respektlösa eller ens tänker på att det är just det, utan de lever med en omodern mentalitet där kvinnors kropp är allmän egendom.

Nästa gång någon frågar är det kanske att drämma till med att ditt rosy glow inte alls beror på någon bebis utan på att du precis sprungit en halvmara?