torsdag, augusti 29, 2013

Nanny

Jag jobbar ju inte varje dag men de dagar jag jobbar är det långa pass och då hämtar Kalle barnen på förskolan. Eftersom Kalle jobbar väldigt mycket över så blir de dagarna långa för barnen, åtta-nio timmar, och även om jag sagt till mig själv att INTE ha dåligt samvete för det så har jag ju det ändå. Det är två eller tre dagar i veckan som de går så länge och det känns väl okej förutom just på fredagar. Jag jobbar varannan fredag och då är barnen alltid de sist kvar på förskolan. Och egentligen är det inte så jäkla farligt! Jag är trött på den här hetsen att man absolut inte ska vara den sista som hämtar och jag fattar inte hur "alla andra" kan hämta så tidigt alltid.

Iallafall, nu har jag anlitat en nanny som ska hämta barnen en del dagar, framförallt fredagar, när Kalle behöver jobba länge. Det är tjejen som praoade på förskolan i våras och som Nemo fick så bra kontakt med som ska hämta, första dagen imorgon! Hon passade Nemo en gång nu i sommar också och det gick bra.

Hon är ung men jag litar på henne just för att hon verkligen vill träffa barnen, inte bara passa dem för pengarna. När hon passade Nemo sist så verkade hon inte förvänta sig att få något alls och sa att det inte behövdes eftersom hon kom för att träffa Nemo. Fint av en ung tjej att vara så go mot barn, mina barn. <3


Jag tog ett foto på Nemo och då sa Leon: jag osså! och så flinade han upp sig.


Fin bild på Nemo, synd att den där kvisten hänger där!

Inga kommentarer: