måndag, augusti 05, 2013

Slut på semestern

Som så för många andra så är min semester slut och den här veckan är det jobb igen som gäller. Jag börjar dock min jobbvecka med två lediga dagar så lite flyt har jag visst. Men inte får lite slappa för det, nej jag ska slita här hemma. Barnen och Kalle har åkt till stugan men jag stannar snällt här hemma och ska ta tag i de här slitna fönstren.. Lika bra att ta ett krafttag nu så är det gjort även om jag MYCKET hellre hade hängt på stranden med min familj. Men men, så är det att ha hus. Vissa saker måste helt enkelt göras och så länge barnen har det bra och kan njuta av sol och bad så är jag glad. Så idag har jag slipat, målat och kittat för glatta livet. Fönstret i köket (tre fönster i ett) är helt klart, och då har jag även fixat insidan och målat fönsterbrädet. Fönstret i tv-rummet trodde jag inte var så akut, mest fult i mörkbrunt trä men när jag tittade närmare på det såg jag att kittet trillat av på flera ställen så jag tog tag i det och nu är även det helt klart. Det är ett stort fönster med spröjs så det tog ganska lång tid. Och när jag äntligen var klar målade jag dörren som Kalle byggde igår till jordkällaren. Nu är jag trött och har tagit ett välförtjänt glas vin och ska titta på Dexter. Det blev ungefär 11 timmars slit idag och jag satsar på lite mer imorgon.

Bjuder på några bilder från när Emma och Rocky var hos oss i stugan och vi gick ner till havet på kvällen. Det var sanslöst vackert och en underbar kväll.

 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Suzan sa...

Härliga bilder!
Min semester börjar nästa vecka! :-)