söndag, augusti 18, 2013

Kick the habit

Jag är inne i en extremt dålig period när det kommer till maten. Jag vet inte varför det blir så här men jag kan vara så jäkla duktig och äta lagom, dra ner på kolhydraterna och inte äta för mycket socker men sen kommer det ett jättesug och när jag inte kan hålla det i schack så blir jag destruktiv och stoppar i mig så jävla mycket. Och sen kommer jag till en punkt när jag mår illa över mig själv och mitt beteende och måste göra något.

Så idag har jag handlat hem massa bra mat och från och med imorgon är det skärpning igen. Jag veeet, så jävla patetiskt att hålla på så här och alltid köra med "imorgon" men jag är faktiskt desperat nu. Jag vet inte vad jag ska göra! Mest av allt önskar jag att jag hade råd att anlita en PT som tränade mig ett par gånger i veckan och sa till mig vad jag skulle äta. Jag har läst lite om 5:2-dieten och paleo men fan, dieter vill jag bara inte hålla på med! Jag vill bara äta lagom, gå ner mitt överflöd och kunna hantera sockret. VARFÖR är det så sjukt svårt???


Och tänk så mycket bättre och snabbare jag skulle kunna springa utan en massa onödig vikt...

5 kommentarer:

äppelblomman sa...

Guuuuud va jag känner igen mej! Är precis likadan och jag blir såååå förbannad på mej själv när jag gör så...:(
Ja tack, vill oxå ha en PT! Den dagen jag blir rik ska jag anställa en!;)
Kram på dej snygging

Unknown sa...

Jag känner oxå igen mig, varför är det så svårt egentligen? Vill heller inte hålla på med massa dieter hit o dit, vad ska det sända ut för signaler till min sambos tjejer på 9 och 12år?? Men en PT vill jag oxå ha..nån som kan hjälpa en att forma till mig på rätta ställena.
Heja Linnea det är så peppande att läsa din blogg, du är så grym.

Anonym sa...

Hej ! jag är också en "sån" hahaha, men vad fan!
jag har börjat med 5:2 grejen för 2 veckor sedan, har redan minskat min midja med 6 cm.... har inte gått ner mer än 1 kilo, men det sägs att man minska midjan i början framför allt.... Jag har äntligen hittat en diet som passar mig som ÄLSKAR mat. Man äter 500 kal. 2 gånger i vecka och sen dem andra 5 dagarna äter man vad man vill. Dem som tränar, springer, osv. går mycket ner i vikt med den här. Jag tar det lugnt för att jag är så himla lat, tyvärr. Hade jag varit mer aktiv så hade jag gått ner mer! Jag har köpt boken och den är super bra, dieten är inte bara för att gå ner i vikt utan den är bra för en massa annat! kram till dig och glöm inte att du är vacker som du är !
Mercedes.

Jenny Shima sa...

Enligt mig så finns det inga genvägar, jag drog ner på portionerna, började träna och försöker hålla onyttigheterna till en dag men det är inte alltid lätt. Dieter funkar inte på mig, jag har testat men det är kul om det funkar för andra.
kram

Jöns Marie sa...

Kämpar också som ett djur med att äta ordentligt och låta bli sötsaker men det är verkligen supersvårt! Och precis den känslan att man äter och sen mår dåligt är sjukt jobbig...