torsdag, augusti 15, 2013

Regn

Herregud vad det har öst ner idag. Korta uppehåll bara annars så har himlen varit helt öppen. Men det har varit riktigt mysigt och vi har pysslat runt här hemma. Jag har sorterat och städat Leons garderob och kollar igenom kläder inför förskolestarten på fredag. Allt finns förutom en fleece till Nemo.

Jag och pappa tog en springtur idag när regnet inte höll på som värst. Fem kilometer på 28 minuter och benen känns jättebra trots att jag sprang över två mil på asfalt för bara några dagar sen, fantastiskt.

När vi kom hem testade mamma och jag mitt nya Gellack och jag är väldigt nöjd med resultatet.


Nu hoppas jag att det håller så länge som det sägs och att mina egna naglar håller sig starka. De går alltid av när de kommer till en perfekt längd och eftersom jag var en notorisk nagelbitare förr så går de av rätt långt ner.

Jag är ledig imorgon igen och det ska bli så skönt! Imorse vaknade jag tidigt och öppnade fönstret, kände den friska luften och lyssnade på regnet. Hoppas på en liknande start imorgon fast med uppehåll under dagen så vi kan vara ute lite.

Här i huset sover alla och jag ska också krypa ner nu. Har nyss sett ett avsnitt av Dexter och det är SÅ spännande!

Inga kommentarer: