söndag, augusti 24, 2008

Igår pissregnade det hela dagen och det regnar fortfarande. Mina stackars pelargoner är helt sönderregnade. Mamma och pappa har åkt hem nu och det känns tråkigt. Alltid mysigt med dem på besök, men jag hoppas jag kan åka med Kalle upp på älgjakten v 42. Men det beror ju på hur det blir med jobb och allt sånt nödigt.



Igår kom Kalles föräldrar på lite förskottsfödelsedagsfirande. Vi åt tapas som jag och mamma stått hela dagen och lagat. Potatisslantar med hummus, små pajer med kalkon, broccoli och fetaost, najadlax med tomat och mozzarella, fetaost- och spenatmuffins, cashewnötter, marinerade vitlöksklyftor, vitlöksbröd och oliver. Till efterrätt blev det gräddtårta med vanilj, choklad, banan och exotiska frukter. (Någon satte en åtta istället för en nolla bakom tvåan, helt fel!)



Min fina ljusbricka, allt från Indiska såklart :



Jag fick en fin fotpall av mamma och pappa:

Och kolla in de supermegahäftiga platåskorna jag vann på Tradera för typ en kvart sen! Lovely!
Nu ska jag försöka aktivera mig lite. Städa och tvätta lite behövs. Fast jag känner för att bara ligga i soffan och glo på Vänner. Men nytta först och nöjet sen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tårtan ser helt fantastisk ut :) Jag tar för givet att du kommer hit med en bit så jag får smaka...
Hoppas skorna är i bra skick, är de original? Jag fick mammas gamla som var väldigt lika de du köpt men tyvärr hade sulan åldrats och smulades sönder när jag använde skorna. ganska snart gicke de mitt itu och bröts av på typ 50 ställen :( Men de var ju trots allt typ 30 år gamla!

Anonym sa...

Det fattas en stol, en tallrik, bestick, servett och en person till detta kalas och denna superfina tårta... Hur kunde du missa mig?!?!??!?!?