måndag, november 27, 2006

Varför är det alltid måndag???

Första dagen på anstalten blev en besvikelse. Mottagandet var inte alls bra och ingen engagerade sig för att hjälpa oss.
Vi var på A2 och A3-avdelningarna där personalen satt och i princip bara glodde på de intagna.
Det kändes ju lagom kul så vi gick iväg och spelade biljard och pingis för att få lite kontakt med killarna, men då kommer en kärring och säger till oss:
- En del av dom där har inte sett tjejer på flera år, så passa er. Ni ska inte beblanda er med dom.

Ehhhh va????? Vad fan ska vi göra då? Sitta och glo på dom som några apor i en bur?
I don't think so..
Hur fan kan man säga så? De är väl också människor även om de begått hemska brott.
Vi är ju där för att lära oss, men det kändes som om direkt det hände något så blev vi undanstoppade i något hörn och fick komma fram igen när allt var över. Lönt.

Vi ska iallafall ta tag i saken imorgon när vår handledare är tillbaks och hoppas resten av veckan blir bättre.


Känner mig lonely som vanligt. Anna skulle ha sovit här och Maggi skulle kommit på middag så igår handlade jag hem massa lax, färsk pasta, fetaost och bladspenat jag tänkte bjuda dem på.
Tyvärr kunde ingen av dem komma så jag fick äta den goda middagen ensam och det räcker gott och väl till en matlåda oxå fast jag bara gjorde hälften av vad jag tänkte gjort från början.

Imorgon är jag bortbjuden på middag till Ida (!), så jag ska dit direkt efter praktiken. Hon bor nära anstalten så det är perfekt. Hon fyllde år i lördags så jag ska ge en liten present.

Jag var duktig och tränade idag fast jag var skittrött och helt seg i kroppen. Känns bra nu iallafall.

Jag borde börja plugga till omprovet i psykologi, men jag pallar inte!
Har helt lagt skolan bakom mig och får ångest av att tänka på att öppna den där boken igen.


På torsdag ska jag vara med på nattrutinerna på Kirseberg och då är jag ledig på dagen. Hur gött som helst.
Tänkte gå på stan och köpa julklappar, någon som vill följa?


Nu ska jag slappa vidare, måste vara utvilad inför min date med Michael senare!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman, får så dåligt samvete att jag ej kunde komma ikväll nu när du hadfe köpt hem sååå god mat. Förlåt! Känner mig deppig över det mesta eftersom jag inte har ngt liv just nu!

Love you.
Hoppas att du får en trevlig kväll ändå.

Linnéa sa...

modesnoran: det är ingen fara, jag vet hur det är. så tråkigt att bara plugga men man har ju inget val!
du får säga till när du har mer tid så kan jag göra den maten igen för den blev jättegod, tror du skulle gilla den!

puss, love you toooo! salknar dig med....

Anonym sa...

Skulle bara säga att om du får post i morrn och det är en DVD-skiva med konstiga saker skrivna på den är det från mig och det är dexter-avsnitten :)

Fick numrera om dem så att du ser dem i rätt ordning, därför det står skrivit både på skivan och på fodralet :D

Linnéa sa...

raur: vad gulligt av dig! jag ska sicika skivorna til dig med!