söndag, november 26, 2006

Söndag igen..

Jag sitter här och känner mig som världens sämsta flickvän.
Kalles kusin Axel fyller år idag och har kalas. Men jag stannade hemma. Jag känner inte alls för att träffa folk och vara trevlig och umgås. De är jättetrevliga på alla sätt och vis, men jag hade inte velat träffa någon alls idag. Bara vara hemma och mysa med Kalle men han var tvungen att åka dit.
Känner mig taskig som inte följde med men.. Nej jag kände verkligen inte för det.

Jag har nyss tvättat håret och känner mig oerhört sugen på en cola light.
Är inte alls bakis idag, bara lite trött.

Det var mysigt igår på tjejmiddagen. Alla var så fina och glittriga och vi åt tacos, drack vin och hade roligt.


Det allra bästa på kvällen var när vi kom på att vi skulle skoja med grannarna.
Vi tejpade fast ett Pringles-rör på Ninni och Micke från Mullsjös dörrhandtag, la ett chips ovanpå, knackade på dörren och rusade in till oss.
Tyvärr var där ingen hemma men efter ett tag kom jag på en annan lysande idé.
Vi tog tråd som vi tejpade fast på röret och drog ner till andra våningen för att fästa på Johan och Evelinas dörrhandtag eftersom vi tänkte att Ninni och Micke var där.
Men vi blev avslöjade när vi lindade tråden runt handtaget så vi kastade oss upp till fyran igen.
Efter en stund beslutade vi oss för att prova igen men då stod Micke och lurpassade på oss och avslöjade oss igen!
Det var jätteroligt, men stackars Evelina fick en avhyvling av Fru Larsson om att man inte får leka och väsnas i trappen.
Fru Larsson är våran dansbandsgranne uppe på fyran som ALLTID klagar. Vi har inte fest alls ofta och bor man i lägenhet får man ta att det är ljud omkring en. Men inte Fru Larsson, nej nej. Han ska alltid klaga. Han borde flytta ut i skogen där han inte kan bli störd.

Tyvärr var ingen sugen på att gå ut. Jag var jättepeppad på att gå ut och dansa på Wonk eftersom det var sista chansen till utgång det här året.

Nu ska jag planera veckans mat och förhoppnngsvis åka och handla den. Och sen måste jag köpa kall cola light i 33 cl burk. Ljuvligt gott en dag som denna då man är lite extra uttorkad.

Bilder kommer senare. Blogger vill inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev ajg sugen på den där 33cl pepsin som står i kylen som Martin köpte till mig igår.. får nog ta den nu efter allt ditt snack om cola :D

Och tack för igår! Jag hade så galet trevligt!!

Anonym sa...

åhh jag vet att jag va tråkig som inte orkade dansa men det var i alla fall jättetrevligt att vara hemma hos dig, puss!

Anonym sa...

Tack för igår...
Det var jätte mysigt.

Ses snart

M sa...

Fru Larsson... Jag ska smyga in och ge han en överdos av microlax!