tisdag, november 14, 2006

Kirsebergsanstalten

Det har varit en otroligt spännande och givande dag. Vi har gått runt och tittat på alla avdelningar på anstalten och träffat en hel del intagna. De har varit jättetrevliga och tillmötesgående och verkat uppskatta att få träffa oss. Vill gärna visa sina rum och fråga vart vi kommer från osv.
Om jag tyckt jag blivit uttittad innan så var det inget emot hur synade vi blev idag. Från topp till tå, ohämmat. Men det är inte så konstigt och det kändes inte obehagligt alls. Många komplimanger fick vi iallafall..:)

Morgonen började inte så bra. Jag upptäckte att Kalles nyaste orm (och älskling) Saga hade rymt under natten. Jag vattnade henne igår kväll och när jag sätngde glasrutan följde den på andra sidan med utan att jag märkte det.
Det har varit ett väldigt ståhej, men tack vare mina UNDERBARA, SNÄLLA OCH HJÄLPSAMMA grannar så kom hon tillrätta ikväll.
Hon är skitförbannad och satt och glodde surt på mig ett bra tag men nu verkar hon ha funnit sig tillrätta.


Nu ska jag baka bröd och slappa resten av kvällen. Har inte hunnit äta middag för att Saga inte kunde hålla sig i sitt paradis.

5 kommentarer:

mimmi sa...

Oj tur att ni hittade henne! Var hon utomhus?

Linnéa sa...

mimmi: nej hon satt under sängen, upprullad som den typen av orm gör på dagen.
mysigt att jag sovit med henne lös i sovrummet..

MiaMaria sa...

Skönt att vi hittade henne igen iaf!!

Anonym sa...

Vad tur att ormen kom till rätta igen! Och vad kul att du trivs så bra på din praktik!

Linnéa sa...

raur: det går inte att kommentera din sida igen..:/