måndag, november 20, 2006

--------->

Dagen började dåligt men har blivit bättre.

Igår fuckade datorn ur sig igen. Startade om sig hela tiden och när jag ringde min farbror så gjorde Albins dator (som jag fick virus från) likadant.
Så det gjorde att jag blev lite uppgiven.

På natten drömde jag att jag skulle ut på transport på praktiken. Jag och min handledare åkte i en liten buss och höll på att bli prejade av en stor buss med en massa barn. Föraren var helt konstig och när jag vände mig om såg jag att bussen välte och barnen trillade ur och blev mosade eller överkörda. Överallt var det blod och en massa lemlästade, demolerade ungar.

Jag vaknade och mådde dåligt. Försökte tvinga i mig frukost men det gick inte.
På förmiddagen mådde jag illa. Jag trodde jag skulle behöva gå ut från häktesförhandlingarna för att spy. Jag mådde så illa och såklart kunde jag bara tänka på att äta råa ägg.
Så mycket bättre jag mådde då..

Fick inte i mig min lunch, resterna av soppan från igår. Det enda jag kunde peta i mig var en av Annas kvarlämnade potatisar och ett par clementiner och té.

På eftermiddagen började jag må bättre.
Var med löparen på häkte 2 och gick med folk till slussen, besök osv. Lite enformigt kanske men det hände spännande saker emellanåt som jag tyvärr inte kan dela med mig av. :)
Väldigt intressanta saker har jag fått reda på oxå. Jag känner mig som en nyfiken i en strut men frågar man inget får man inget veta. Mina öron har nog varit rätt stora idag.

Jag cyklade hem kl 16 och tänkte att jag skulle skita i träningen, igen. Men sen tog jag mig i kragen och gick på en timmes Body Combat. Jag var trött och orkade inte ta i jättemycket, dels pga. att jag gått hela eftermiddagen och dels för att jag inte ätit något. Hann bara ta ett äpple innan träningen.

Jag såg mig i spegeln på träningen och blev ledsen. Jag har gått upp i vikt, flera kilo på magen, runt midjan och ryggen och jag HATAR det.
Jag ser så ful ut och jag trivs inte med mig själv. Jag känner mig precis så som det ser ut när tjocka personer går. Dumt sätt att beskriva det på kanske men det känns så iallafall.
Jag måste gå ner i vikt!
Jag kan inte komma hem till jul och se ut så här. Jag vill inte att mina föräldrar och vänner ska se mig så!!!
Det är 5 veckor kvar och lite måste jag hinna förändras.

Idag lagade jag en en jävligt god, men ändå nyttig, lasagne from scratch. Jag blev så nöjd och den blev lyxig och krämig men ändå inte så fet. Det känns bra!
Jag ska ha tjejmiddag på lördag och då ska jag laga nyttig mat och inte servera en massa onyttiga chips. Får se vad jag hittar på istället..;)
Det ska bli jättekul. Jag ska ha min nya svarta klänning med turkost mönster och turkost smink och en massa glitter. Vi ska ju på Wonk sen och då måste man vara lite glammig!

Ikväll har jag sett på TV, Prison Break förstås och det ger mig magsår för jag blir så nervös!
Har även börjat måla på en ny tavla. Än så länge ser det ut som en barnteckning men med detaljer på plats brukar det bli bättre.
Min farbror ringde mig också ikväll för att berätta hemligheten hur man fixade datorn. Det var inte så svårt men jag hade aldrig kommit på det själv.
Så nu funkar min baby igen och det är en jävla tur.

Nu ska jag sova för jag ska upp 06.30 imorgon igen.
Det känns bra.


Veckans PB-bild

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ska verkligen bli kul på lördag! :D

Och ja, du r inte ensam om att få magsår av prisonbreak

MiaMaria sa...

Åhh.. jag vill oxå ha klänning och glittrig ögonskugga, vi får dra ihop fler tjejmiddagar i framtiden som inte krockar med Kalmar!!

Anonym sa...

sweetnose, vi får peppa varandra till att träna och äta lagom & bra. så vi kan bli av med våra extra pounds. och det fixar vi! :) pussen!

Anonym sa...

När får vi se ngn av dina målningar????????

Linnéa sa...

raur: looove PB, ska nog ha en PB-fest sen..:)
glitter och klänning på lördag gäller..;)

ninni: ja det måste vi styra upp! vi får va glammiga på julfesten oxå!

anso: ja det vore kanon.. jag skulle behöva nån som peppar mig.. jag behöver gå ner 10 kg. det är fan mycket..:(
pöss

jonna: jag glömde fota förra tavlan innan jag gav bort den, men denna ska jag fota! om den blir bra..:)

Anonym sa...

Meeeen jag har ju ingen klänning :(

Anonym sa...

Och ja just det. Om du vill så kan vi försöka promenera lite, jag behöver oxå röra på mig. Vi kan ju peppa varandra :)