söndag, november 19, 2006

Kom hem till mej

Idag har det promenerats järnet.
Sov länge, till 12 ungefär. Gick upp och städade lite smått. Kalle började hjälpa till med styrde sedan över städandet till att pyssla med terrariet. Smart drag! ;)

Sen gick vi till Ikea, handlade lite småsaker som krukväxter, diskborstar ljus och en salladsskål.
På väg hem gick vi till Willys och handlade massa frukt och annat nödvändigt. Jag hade varit duktig och kollat upp recept på en soppa, en lasagne och en paj som jag handlade ingredinser till.
Gjorde soppan idag, spansk bön- och tomatsoppa. Jättegod blev den, perfekt för en ruggig höstkväll som denna.

Jag är en sån sucker för erbjudanden.
På Willys fick man en ljudbok med Charles Dickens: En julsaga om man köpte 5 påsar Extra. Det gjorde jag givetvis så om någon vill ha tuggummi så har jag en del.

Imorgon ör det dags för praktik igen och äntligen ska vi få börja "jobba".
Jag ska på transport till en rättegång och förhoppningsvis så begär de inte lyckta dörrar för då blir det nog en väldigt långtråkig dag.


Nu ska jag och Kalle ta ett bad och göra ansiktsmask. Är frusen efter att ha varit ute så mycket idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad söta ni är!!!

Lycka till på jobb i morrn, hoppas det blir spännande!

mimmi sa...

hihi vad duktiga ni är med att maska er:)

Anonym sa...

hehe, om det är till nån tröst så sitter även undertecknad inne med absurt mycket tyggummi samt en mysig ljudbok på cd som var "aaaaaaalldeles graaaaatis!"...eller. jag inbillar mej det iallafall..:) /anso - med ont i käkarna av allt j-vla tuggande....

MiaMaria sa...

Shit, gick ni till IKEA?? ni e juh galna!! Men ack så söta tillsammans!!

Mirja sa...

hihi, så sött! jag vill oxå göra ansiktsmask med min martin men han ställer aldrig upp... ggrrr!

Linnéa sa...

kalle var mycket emot ansiktsmask förut men jag övertalade honom och nu älskar han det..:) han e söt, min egna lilla docka ibland som jag får göra vad jag vill på. ;)