tisdag, november 28, 2006

Om hon vore en hund...

Under hela min karriär som freak så har jag aldrig blivit så illa bemött som jag blev idag!

Jag och Sabina satt och väntade på Anna vars buss var sen då det kommer fram en kvinna som är chef på en av avdelningarna på anstalten.
Hon började prata om att det var bra att jag hade satt upp håret eftersom många hade reagerat på det igår. (Jag hade det uppsatt i två tofsar)
Sen började hon hacka på mig för mina kindpiercingar och fattade inte hur jag kunde få ha dom i.
Jag sa att jag pratat med vår handledare som sagt att de är okej bara jag tar ut den i näsan.

Sen säger kärringen till mig:
- Det är vidrigt med piercingar.

Hon använde ordet VIDRIGT, OM mig, TILL mig.
Helt jävla ofattbart. Jag blev helt chockad och försökte fråga hur hon kunde säga så, använda det ordet.
- Ja det är ett starkt ord, säger hon då.

Sabina märkte hur chockad jag blev så hon började försvara mig och då säger tanten:
- Du jag pratar inte med dig.

Jag blev mer och mer tårögd och visste inte vad jag skulle göra och kärringen stod och stirrade på mig, ungefär för att pressa mig till att börja gråta.
Och när jag gjorde det så sa hon att jag inte verkade kunna stå för mitt utseende när jag blev ledsen över det hon sa.

Sen sa hon att jag var tvungen att skilja på utseende och person! Hallå!
Jag kan mycket väl göra det, det är ju hon som dömer mig!!!

Hon sa även att det var synd att jag ser ut som jag gör för jag har ju så fina, snälla ögon.
Vavavvavaava??? Det har korna i hagen med liksom. Vilken jävla diss...
Hon undrade varför jag blev ledsen och då sa jag att det var för att folk snackade skit och inte kunde komma direkt till mig. Men det var ju inte så konstigt att de inte ville komma till mig när jag blev så ledsen och inte kunde ta kritiken sa hon då. Hon la fram det som om typ halva anstalten tyckte jag var äcklig och tittade snett på mig.

Jag blev så ledsen så jag visste inte vart jag skulle vända mig. Min enda tanke var att: nu går jag ut härifrån och kommer aldrig tillbaks. Jag går hem och tar ur piercingarna och klipper av mig håret.
Aldrig någonsin har jag känt mig så värdelös som människa som i den stunden.

Sabina och Anna var underbara. De följde med och pratade med handledaren och med chefen. De skulle i sin tur prata med haggan. Jag blir lite nervös för vi ska vara på hennes avdelning sen och det kommer ju bli lagom kul.
Kvinnan i gårdsposten som vi var med idag var supergullig och hon kramade mig och sa jag skulle skita i hon som hoppade på mig.

Under dagen kom det fram folk och sa att jag skulle skita i henne, att hon var helt dum i huvudet.
Så det verkar som om den enda som tycker så om mig är kärringen själv men framställer det som det är hon som är duktig och framför de andras synpunkter.

Det sista en kille i CV'n sa till mig idag var:
Hon är helt dum i huvudet. Om hon vore en hund hade vi tagit ut henne i skogen och skjutit henne.

Det säger en hel del om henne som person.
Tyvärr tog jag åt mig fruktansvärt och känner mig ledsen och dålig. Det kommer vara tungt att gå dit imorgon. Men jag vet att jag iaf har mina underbara klasskamrater som stöder mig och säger ifrån om inte jag klarar det.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Va fan?!!! Hur kan hon säga så? Jag tror hon bara ville testa dig, synd att du inte visste vad andra tyckte om henne innan så du kunde trycka det i ansiktet på henne. Men ignorera henne, låtsas att du inte bryr dig om hennes åsikter och visa dig stark utåt för henne. Du är den du är och det ska inte någon inskränkt kärring få ändra på!

Anonym sa...

fyfan vad elakt sagt. vissa verkar inte förstå att de dem säger faktiskt kan såra andra..

Anonym sa...

Skit i henne gumman, jag vet vem du menar hon e såååå konstig.. Men det e hon som har problem!!
Kramar Anna

MiaMaria sa...

Usch va tråkigt.. försök att inte bry dig, du e juh inte där för att vara snygg utan för att göra ett bra jobb.

Anonym sa...

Fy fan vilken jävla kärringjävel. Tyvärr måste man vara extra stark när mans er annorlunda ut för av nånn jävla anledning så tar sig folk alltid friheter och tror att de kan behandla en hur som helst. Men som redan är sagt, skit i henne. Det är hennes förlust om hon dömer folk efter utseende. Nu får hon ju aldrig veta vilken go o trevlig tjej du är.

Anonym sa...

är du med i facket? kontakta dem isf.
//bena

ps. om inte annat, så är det bara att koppla in media på det annars...

Anonym sa...

Ne fy fan! Den där tanten måste ha enorma personliga problem som hon tar ut på andra för att själv må bättre.

Fan vad ledsen jag skulle bli om någon hackade ner på min stil eller mitt hår. Nånting jag verkligen själv älskar.

Men du får inte ta åt dig av trångsinta kärringar! *kramar*

Anonym sa...

VILOKEN JÄVLA IDIOT!
HÄMNDAUKTION KRÄVS.
FY jag får ont i hela kroppen. I lördags var det en kärring som sa till sin gubbe att jag såg förjävlig ut i t-banan....Då blir man sugen på att gå ut.
IDIOTER!

Anonym sa...

Du är en superunderbar och vacker människa! Fy faan för folk som hon! Det är riktiga översittarfasoner vilket bara visar vad för person hon är då hon behöver göra så.

Ibland tar det bara åt en, vet precis hur du menar, man kan inte alltid trycka bort det. Skönt att du hade folk där som ställde upp för dig och håll alltid i bakhuvudet att människor som säger så, är de som har problem. Inte du!

Linnéa sa...

TACK, era komentarer värmer. jag vet egentligen att det är så men jag blev så chockad att jag bara tog åt mig allt. det träffade helt rätt för jag var så oförberedd och det verkade som om alla tyckte så.
nu är jag mer förberedd men jag är rädd för att hon ska säga något mer.
jag går omkring och tror att om jag visar min bra sida så kommer folk ha överseende med att jag ser annorlunda ut, men den här kärringen rådissade mig totalt.
jag blev så ledsen, jag har aldrig känt mig så förnedrad eller tagit åt mig så mycket nån gång av nåt sånt här..

Nina: vi ska vara övertrevliga mot henne och riktigt lismande så får vi se om hon säger nåt..

fia: eller hur. hon verkade tycka hon var himla bra som tog upp det. men man behöver inte gå till personangrepp för att säga nåt..

anna: jag märkte de andra tyckte det oxå, men jag blev så chockad över det hon gjorde. sättet hon gjorde det på.. nu lngtar jag tillbaks till häktet..

ninni: eller hur, vad fan har mitt utseende med vem jag är som person att göra???

evelina: jag vet, jag har alltid varit det men nu kom det så oväntat och träffade så rätt i mig så jag fattade ingenting och allt bara brast. men jag ska ta nya tag, förhoppningsvis blir resten av veckan bättre.

bena: jag är tyvärr inte med i facket.. men något skulle jag vilja göra..

majja: jag fattar inte vad andra f¨år ut av att hacka på andras utseenden!!! de kan väl vänta tills man gör eller säger nåt dumt och hacka på det istället???

rar: tack så mycket! jag tänkte faktiskt på dig, att du mött så bra människor och kunnat visa din bra sida "trots" dina mods och de har sett dig bakom dem. då ska folk kunna göra det med mig med, bara jag står fast vid den jag är!

Linnéa sa...

dessi: missade dig bland alla snälla inlägg, men det gjorde mig glad..:)
det är så trist att folki inte ser längre än utseendet. jag kanske är naiv som tror att världen ser bättre ut men jag har tydligen fel..

Anonym sa...

Jag känner inte dig så jag har ingen aning om hur du är som person men jag kan ärligt säga att du är en av dom sötare tjejer jag sett.

om folk kan kläcka ur sig sånna saker har man faktiskt rätt att vara lite jävlig.

"men varför säger du så?" fungerar ofta bra. då brukar det komma en kommentar typ "jag måste ju få säga vad jag tycker." då är det ju ganska roligt att svara "men bara för att jag tycker att du är ful i håret så går ju inte jag och talar om det för dig och förväntar min att du ska säga något i ditt försvar, det kan jag hålla för mig själv"


puss!

Anonym sa...

ÅÅ jag blir så arg så jag kokar när jag hör det där!!! Och vilken värld lever kärringen i!!?? det är ju inte så att det är ovanligt med piercings mm. idag.
Men jag förstår din reaktion, man förväntar sig ju inte att folk ska komma fram och kasta sånt i ansiktet på en, för de är ju så långt ifrån hur man själv skulle bete sig.
Kram på dej!!

Anonym sa...

om hon säger något mer, så säg bara:
"så säger du bara för att jag är utlänning/lesbisk/jude"

//bena

Jenny Shima sa...

Vilken dumkärring. Skit i henne. Vi som känner dig vet vilken fin människa du är. Kram

Mayumi sa...

Om hon hoppar på dig en gång till så tycker jag att du lugnt och stilla ska be henne titta sig själv i en spegel först INNAN hon dömer andra efter utseendet.
Jävla kärringjävel, sånt där gör så så jävla förbannad.....hon e nog bara sur o bitter över sitt egna jävla looser liv.....
Kram!

Anonym sa...

Vilken idiotkärring! Bry dig inte. Puss

mimmi sa...

Så jävla sjukt! Vilken hemsk människa!! Du ska verkligen inte bry dig om sådana personer, men jag vet att det är svårt att inte bry sig.

Anonym sa...

så fruktansvärt respektlöst att säga något sånt.

hemska att tänka på att sådana idioter får jobba med människor.

M sa...

Vilken jävla idiot alltså! Hur kan man säga att man ska skjuta hundar i skogen ;)
Ang. kärringen så är det lätt fixat. Du har ju kriminella kontakter nu ju!

Linnéa sa...

mikkla: tro mig, jag har tänkt tanken.. hon borde fan ha en varning...