tisdag, november 07, 2006

Hem ljuva hem

Ett hem är någonstans där man känner sig välkommen och omtyckt.
Ett hem är någonstans där man känner sig trygg och bekväm.
Ett hem är INTE någonstans där man känner sig hatad och hånad. Där man måste vara i en försvarsposition hela tiden och där det snackas skit om en.
Hem behöver inte vara platsen man växt upp på och gått i skolan.

Så nästa gång någon frågar:
Ska du HEM till MALUNG i jul/till midsommar/påsk?
Så får den personen fan i mig en fet smäll på käften.


När jag är i Malmö åker jag HEM till Kättbo, och när jag är i Kättbo åker jag HEM till Malmö.
Malung finns inte. Det är en skithåla, en helvetisk plats som ger mig mer och mer ångest för varje år som går.
Så om du använder HEM och MALUNG i samma mening till mig så ansvarar jag inte för följderna.



Och när jag ändå är irriterad och kräker ur mig:
Hur jävla svårt kan det vara att svara på ett sms om en festinbjudan? För en vecka sen skickade jag ut sms om en tjejmiddag till 10 personer. 3 har svarat varav 2 kan inte komma.
De andra har inte ens behagat att meddela om de kan, inte kan, eller inte vet än.
Kanske väntar de på att något roligare ska dyka upp, vad vet jag, men just nu har jag god lust att skita i alltihop.


Just nu är jag så trött på allt. Allt är samma, det man gör är samma, alla personer är samma.
Kan vi inte göra något nytt. Det är samma ramar vi går efter när vi träffas.
Just nu känner fy fan och helvete till allt sånt. Imorgon kommer jag antagligen tycka något annat.
Jag vill ha mer SPONTANITET!!! Allt måste inte planeras en månad i förväg.
Kan ingen dra igång något roligt som inte är en repris som gått hundra gånger om???
Jo jag vet att jag själv kan göra det, men folk svarar ju inte ens på sms om man försöker.
Och om det någon gång händer något som är annorlunda så är det fan oftast jag som dragit igång det.
Amen.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Först vill jag skriva hej: Hej!! Och sen vill jag säga; Pissigt av dem att inte svara på sms:et! Och sen vill jag tacka så mycket för ditt inlägg hos mig :-) Idag har jag och Jonatan varit i Ystad och hos barnläkaren för första gången (och helt själva). Vi misstänker att han kan ha mjölkallergi... Och det kan vara därför han skriker.

Men tack, gumman, för de fina orden! Det värmer att någon tycker så om mig! Puss på dig!

Mayumi sa...

Hej, jag är en tjej på 32 jordsnurr som känner precis som du just nu, ska vi bilda klubb?? :)
Har vräkt ur mig så mkt hat idag att jag faktiskt mår lite bättre nu ;) *kram*
PS. Vi har inte beslutat om julen än men tyvärr verkar det luta mot att vi stannar hemma......men jag återkommer :)

Anonym sa...

oj, hade ingen anning om att det var så viktigt för dig att få ett snabbt o.s.a om tjejmiddagen. Du skrev ingen datum för senaste dag att Osa så det var inget jag tänkte på att brådska med. Kan berätta nu att jag tyvärr inte kan komma då min pappa fyller år och jag ska dit. Ledsen om jag har ställt till det för dig.

MiaMaria sa...

Sorry Linnea!! Förstod inte att man skulle OSA omgående, håller på att kolla upp det där om jag e ledig då eller inte. Tänkte komma med svar till helgen om det e okej?

Hoppas att världen behandlar dig bättre imorgon för det tar så på krafterna att vara arg.. Kram Ninni

Linnéa sa...

evelina och ninni: jag kanske får skylla mig själv när jag inte skrev OSA-datum, men jag tycker det känns så löjligt att skirva Svara nuuu! det var väl mest att jag var irriterad från början och så att knappt någon hört av sig.
det känns som jag ska ställa in det eftersom de flesta inte verkar kunna.
förlåt mig för mitt utbrott. kram

Linnéa sa...

mayumi: åh vad tråkigt.. det hade verkligen varit så roligt om ni oxå kom. vad är det som gör ni stannar hemma?

Anonym sa...

Hmmm jag har ju svarat, fast jag antar att jag är tråkigast av alla eftersom jag inte kan komma :(

Anonym sa...

ja men hallå ditt pucko! vi är typ 200 meter bort. överraska oss nånn kväll, det tar bara fem minuter och vi älskar alla att ha dig här. Dessutom dröjjer det inte länge innan här finnas pepparkakor. Puss!

Anonym sa...

oppps postade fel kommentar till fel inlägg, men du vet nog vad jag menar. mer puss!