lördag, november 04, 2006

Jag längtar hem..



Såg en bild i en blogg där det var helt vitt ute och snön var så tjock och fin.
Då började jag längta hem ännu mer.
Vill till Kättbo. Hem till mamma och pappa. Ebba och Elvis. Marie och Ellinor. Ljusen och snön. Sparken och skridskorna. Kylan och doften. Pyssel och matlagning.
Jag börjar alltid längta hem vid den här tiden på året. Och det känns alltid som en evighet innan julen kommer så jag får sätta mig på ett tåg och 10 timmar senare kliva av på stationen i Mora där pappa står och väntar. Kramar om mig, säger välkommen hem och tar min väska till bilen.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inget sötare än snöplumsande kaniner :D

Anonym sa...

åhhh vad jag längtar oxå, ser sååå mysigt ut.
Raur: Du har fel, snöplumsande vildar är faktiskt ännu sötare ;)

Anonym sa...

myyys. jag ÄLSKAR julen!

Linnéa sa...

raur: hon va så söt, satt ner huvudet och plöjde gångar i snön..:)

evelina: jag längtar skitmycket, att det är grått och regnigt här gör det inte läatter...

mimmi: jag med, längtar som fan till snö och julmys>!!!