måndag, mars 20, 2006

Tjenare Kungen!


Det är så skönt att Kalle kommit hem! Underbart härligt och jag är så glad för att jag träffat en så underbar människa. Alla borde få ha en sån person i sitt liv...
Idag låg vi i sängen till kl 13 och myste och pratade. Skippade ett studiebesök som inte kändes speciellt viktigt men var till skolan och skrev religions-provet. Osäker tom jag klarar det. Det var lite krångligt att tolka koranen men det gick okej..

Igår hyrde jag och Kalle film och hade supermyskväll. En av filmerna var Tjenare Kungen. I början av filmen så blir huvudpersonen Abra överfallen av en störd kille som inte gillar henne för hur hon ser ut, och skär av henne hår med en kniv.
Två år senare så är Abras syster tillsammans med samma kille och tar hem honom. Abra blir skitsur och fattar inte hur hon kan göra så, ta hem en kille som misshandlat hennes egen syster. Men systern säger att han ångrar sig men är för blyg för att säga det. Men det fattar man ju att han inte gör..
Iallafall, det som slog mig var att precis så är det i Malung! Ingen bryr sig om vem som gjort vad mot vem, det spelar ingen roll. Folk är själviska och elaka och ingen vågar stå upp mot någon. Fanförbannad jag blev då jag tänkte på det.
Dagens bild föreställer Malung, eller hell hole som jag hellre kallar det..


Nu ska jag fixa lite här hemma i väntan på att Ida ska komma med min gardinstång hon råkade ta med sig och sen ska jag träna.
Ska oxå göra en grönsakspaj med keso som blir middag ikväll.

Jag är glad för Kalle är hemma, att jag har bestämt mig för att sluta ta skit och säga ifrån när folk är orättvisa.
Önskar att folk kunde tänka över sina handlingar och ord så slipper det bli så mycket tårar.

Inga kommentarer: