tisdag, mars 14, 2006

4 dagar kvar...




07.10

Jag är så otålig! Jag vill att Kalle kommer hem nu! Nu, nu, NU!
Och så blir jag så stressad för jag har så mycket i skolan, 4 hemskrivningar och ett prov som jag gärna vill få undan så mycket som möjligt av den här veckan..
Jag ska till skolan nu mellan 8 och 10, sen ska jag cykla hem och plugga för att sedan cykla tillbaks och ha lektion 14.50-16.45. Så drygt! Men jag måste gå på filosofin idag.

Hur fan ska jag hinna med allt? Känns som om jag har så jävla mycket framför mig, allt kommer verkligen på en gång..
Sen så händer det ju mer saker i helgen som jag blir stressad över, men jag ska bara hålla mig undan och låta det ha sin gång. Sen är jag fri att göra vad jag vill. Jag måste inte stressa över det, det är absolut ingen brådska. Det är bara det att jag målar upp en bild i huvudet och när jag väl gjort det vill jag få det gjort så snabbt som möjligt.
Det är inte lätt att ha nojjor och tvångstankar inte..



10.35

Hemma igen och ska sätta igång och plugga tänkte jag. Diskade nyss så nu har jag inget mer att ursäkta mig med..:)
Ska börja skriva arbetet i kultur- och idéhistoria. Det och historia-tentan tänkte jag få klart denna veckan. Så får jag ta itu med religionen och svenskan lite längre fram. Har trots allt tills efter påsk på mig.
Men ska göra klart det innan påsklovet så jag kan åka bort med Kalle och bara ta det lugnt då..

Nu ska jag plugga stenhårt fram till Days of Our Lives!


23.20

Trött är jag men sitter uppe ändå. Nyss pratat med min fina vän Maggi på MSN. Hon är verkligen en vän att värna om, bryr sig alltid och ställer upp. Och hon är ärlig och jag kan lita på henne.
En eloge till Magdalena för det, det finns få som du!

Skrev ungefär halva kultur- och idéhistorietentan idag. Fick ner all info och bilder på konstnärerna och nu ska jag bara jämföra dem och använda svåra ord som fresk och så.. Eller så bara är det väl inte, då hade nog det oxå varit klart..:)
Men jag ska göra klart det imorgon, har temadag i skolan och har en föreläsning som heter Det brinner! mellan 9.30 och 10.30 bara.
Historian ska jag börja med på torsdag när jag har nästan 3 timmar hål mellan två lektioner. Perfekt att sitta i biblioteket och plugga lite.

Jag har börjat skriva på en grej jag kallar De dåliga minnena, och där ska jag få ur mig alla hemskheter som N gjort och hur jag kände mig då. Jag ska få med så mycket om möjligt runt omkring oxå. Jag tror det kan vara bra att få ut det ur huvudet och ner på papper, eller ja in i datorn, istället för att gå och grubbla på allt. Ibland kommer det minnen som är så sjuka att jag inte kan förstå att det är jag som varit med om det, att jag fann mig i det, levde med det. Ska dock inte börja älta om det här, utan hålla mig till dokumentet De dåliga minnena istället..:)

Nu ska jag lägga mig, för då vaknar jag imorgon och inser att det bara är 3 dagar kvar tills Kalle kommer hem!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja blandisar e ju det bästa hihi. Föresten vilken make up store gick du till & sminkades? Jag vill ju ha en bra...

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt... kväll make-up..för då smetar de väl på extra mkt kul hehe.. Jag hoppas de inte sminkar mig helt tantigt eller nåt. Hihi typiskt mig att nojja.

Anonym sa...

åh shit jag har ingen aning hur jag vill ha det.. SKa nog också försöka passa in det till någon helg eller så..om de nu har någon sådan tid.

Anonym sa...

Mm kan tänka mig det..så jag får kanske boka in en vardag eftersom jag snart åker utomlands..hehe kanske kan boka in dagen jag åker så man är lite snygg hihi. Ja klänningen köpte jag i Göteborg i helgen! Karltex i Haga... Men en sådan syr väl du ihop på ett kick hihi.