tisdag, mars 28, 2006


Jag har ingen energi kvar. Helt tom och slutkörd känner jag mig. Orkeslös och trött. Jag känner mig aldrig riktigt utvilad eller pigg i varken kroppen eller huvudet.
Vet inte om det är så att jag har brist på något, kanske järn eller vitaminer, eller om det helt enkelt är så att jag behöver solstrålar för att få igång kroppen igen. Nåt är det som fattas, det är ett som är säkert.

Haft en lång och jobbig dag i skolan. Det är hemskt att sitta i en skolbänk från 8-16.30 när man är dödstrött. Hjärnan hänger inte med och jag vill bara sova.
Men nu är de två jobbigaste skoldagarna över iallafall. Imorgon har jag bara en lektion och det känns underbart..


JAG LÄNGTAR EFTER:

  • Varma vindar.
  • Solstrålar.
  • Att vilja vara utomhus.
  • Att kunna ha min mörkblå, tunna sammetskavaj.
  • Att kunna använda mina vårskor från Indiska.
  • Promenader i solsken.
  • Grönska.
  • Vårlukt.
  • Att slippa frysa hela dagarna i skolan.
  • Att kunna ha balkongdörren öppen.

Inga kommentarer: