onsdag, mars 15, 2006

3 dagar kvar...


Snart kommer Kalle..:) Det ska bli helt sjukt bra, jag saknar honom så fruktansvärt mycket!

Jag har någon slags oro inom mig. Kan inte slappna av, är rastlös och det ilar i magen. Och det är inte på något bra sätt. Jag vet inte vad det är faktiskt, hatar att känna så.
Vill bara vara lugn och trygg. Men det kommer nog bli bättre när Kalle kommer hem.
Han ger mig en trygghet jag aldrig känt innan, och i gengäld har jag fått honom att stressa ner. Innan gnisslade han sjukt mycket tänder pga stress när han sov, men nu minns jag inte ens när han gnisslade senast..

Ska iväg på temadagen och sen tänkte jag plugga. Fast just nu känner jag mer för att sova en stund när jag kommer hem.


Suspension snart oxå... 14 april, öppet för allmänheten mellan 17 och 19. KOM!!! :)



13.55

Vilken shopping jag varit ute på!
Körde till Ikea för att köpa lite uppiffningsgrejer till sovrummet nu när jag ska bo ensam. Slängde ju nyligen en massa saker så jag har inte lika mycket nere i förrådet längre.
Så jag inhandlade:
  • 3 stycken 50x70 cm stora ramar som jag ska måla svarta och sätta i mina svartvita posters med Marilyn Monroe och Joplin i. Känns snyggare med tavlor än att bara nåla upp planscher.
  • 2 stycken 30x40 cm stora ramar till Frank Zappa och kanske kvinnodagspostern jag snodde i trappuppgången förra veckan.
  • 1 stor garderobsgrej med fack och 1 liten. Ska ha underkläder och strumpbyxor i den lilla och gardiner och sånt i den stora. Kommer ju få två till garederober nu så jag kan sortera lite bättre.
  • 1 65x65 stor kudde med vinrött kuddfodral.
  • 1 grönt överkast.
  • 1 par röda gardiner.
  • 1 mörkröd matta som var supermjuk och fin.
  • 1 ljusare röd trasmatta.
  • 10 stycken plastgalgar.
  • 8 stycken trägalgar.

Sen åkte jag till Bauhaus och köpte 5 meter vinrött tyg som jag ska klä en del va en vägg med i vardagsrummet, som ett draperi. Inte stramt uppsatt liksom utan.. ja ni fattar.. Köpte även lite spik och svart färg att måla mina ramar med.

Ska bli kul med en massa pyssel, ska börja fixa med det på fredag. På lördag flyttar Ida ut och beroende på när hon är klar vet jag när jag kan börja flytta in mina grejer till sovrummet. Förhoppningsvis hinner jag börja med det på lördag kväll innan Kalle kommer.

Nu ska jag skriva klart arbetet i Kultur- och idéhistoria.

19.20

Jag är så pissnödig! Men Ida ockuperar badrummet så jag lär vänta... Det ska bli så satans skönt att få bo själv! Jag vet jag kommer vara fattig som en kyrkråtta men det får gå. Det måste gå. Jag orkar inte med sånt här längre. Längtar tills jag är själv här hemma och slipper den här olusten jag känner hela tiden. Jag är sårad och det går inte över "bara sådär". Speciellt inte när den som sårar inte gör nåt för att göra det bättre..

Men nog ältat om det! Mitt sovrum kommer bli så mysigt, ska bli så kul att inreda och göra om lite i vardagsrummet.. Borde bli inredningsarkitekt.. Fats det är nog inte någon mer än jag som tycker det. Kan tänka mig många tycker min lägenhet är tacky och osmaklig.. Men det skiter jag i, för jag trivs! Mycket färg och mycket grejer.

Något som är mindre roligt är att jag fått örvärk. Eller öronvärk kanske det heter på "svenska". Vänsterörat gör satans ont ibland. Hundra år sen jag hade örvärk. Kommer ihåg mamma brukade stoppa en vitlöksklyfta i mitt öra och sätta ett plåster för..

Om en och en halv timme är det O.C! Då ska jag poppa popcorn och gotta mig..:)

1 kommentar:

Mayumi sa...

Åh, nu blev jag också inspirerad!! Jag såg att IKEA har fått in guldramar i antik stil. Tänkte köpa några såna o rama in några fina bilder!! :)