söndag, januari 11, 2015

The taking of Deborah Logan

Åh äntligen är jobbhelgen över! Har jobbat nästan 34 timmar sen i fredags så det ska bli skönt att vara ledig imorgon. Men helgen har varit bra, lugn och rolig. Jag känner att jag fått en jättebra relation med vår boende som är utåtagerande, jag har liksom hittat mitt sätt med henne. I början var det väldigt "på gränsen" hela tiden men nu har hon inte gjort mig något eller ens blivit förbannad på mig på jättelänge och hon verkar glad när jag kommer. Peppar peppar, nu får jag väl storstryk nästa gång jag jobbar med henne.

För att fira att jag är ledig imorgon var jag lite sugen på att se en film, helst en skräckfilm. Men Kalle hatar ju skräckfilmer och jag ville ju gärna mysa med honom samtidigt eftersom vi knappt setts i helgen. Han sa att jag fick välja film men inget med tortyr och det lovade jag. Jag sa att vi skulle se en dokumentär om Alzeimers vilket inte var riiiiiiktigt sant. Det handlade om en tjej som skulle dokumentera en kvinna med Alzeimers men det skulle snart visa sig att det var något annat som var galet med henne... Efter typ 20 minuter sa Kalle: Det här är en skräckfilm va...? 

Vi såg The taking of Deborah Logan. Helt okej, lite läskig emellanåt och lite kul scener. Lite störigt att hela filmen är filmad med handkamera, det blir så skakigt och hackigt och det blir jobbigt i längden tycker jag. Men ändå, sevärd! 


Inga kommentarer: