fredag, januari 09, 2015

Rätt beslut

Herregud vad det blåser ute! Jag hoppas det ger med sig för min klocka står på 5.45 imorgon för jag tänkte hinna med lite intervaller innan jobbet. Jag vet, ibland undrar jag om jag blivit helt knäpp.

Det har varit en lång dag, har jobbat 7-17 och fixat och donat med massor för min kontaktperson. Efter nio är huset tomt då alla åkt till skola/jobb och då är det så lugnt och skönt och man får mycket gjort i sin egen takt och utan stress. Sen så har funderingarna på hur jag ska göra med begravningen upptagit väldigt stor plats. Jag har vridit och vänt och klurat. Men jag har bestämt mig nu, jag åker och det känns otroligt bra i hjärtat. Helt rätt beslut! Jag bokade biljetter när jag kom hem, tåg upp och flyg hem. På måndag ska jag låna ett par nya böcker på biblioteket, hitta på nåt nytt att virka och se tågresan som åtta timmar av egentid att bara slappa, läsa, virka och slumra på. Och så flyger jag hem på en timme och tjugo minuter, perfekt. Min bror kommer också på onsdagen så det blir kul att träffa honom också. 

Mormor och jag för en herrans massa år sen. Flera skrev på Instagram att jag såg ut som Nemo på bilden, det var jättekul tycker jag!

Nej nu är det dags att läsa lite och sen sova, jobb jobb jobb hela helgen, UNDERBART!

Inga kommentarer: