onsdag, januari 07, 2015

Intensivt

Idag är jag ledig, otroligt skönt. Det var inga problem att jobba i måndags efter resan men det kom ikapp igår och då var jag väldigt trött. Hade bytt till ett dagpass och efter jobbet åkte jag och storhandlade eftersom det ekade tomt här hemma. Direkt jag kom hem åkte Kalle för att jaga och då var jag så trött och hade sån huvudvärk! Kalles har varit en ängel och packat upp allt plus städat ut julen och jag är så tacksam eftersom jag stressar upp mig över sånt. Men på något sätt har han packat undan ett nagellack jag köpte i Mora och vet inte vart han lagt det och det blev jag gråtfärdig av. Lite instabil? Det blev bättre efter att jag irrat runt lite i huset och fått plocka lite och jag och barnen bakade scones och tittade på Megamind och hade en riktig myskväll. När de lagt sig lyssnade jag på ett avsnitt av P3 Dokumentär och virkade för att sen se ett avsnitt av American Horror Story innan jag gick och la mig.

Nu är det det dag och det ska STÄDAS! Och bäddas rent i sängen medde nya lyxkuddarna vi fick i julklapp och linnesängkläder som jag beställt och hämtade ut igår. De ligger i tvättmaskinen nu och inatt kommer vi sova sjukt gott tror jag. Förresten, något jag inte kan med är när folk INTE tvättar nya sängkläder. Bara packar upp dem och bäddar med dem. Då är de hårda och stinker plast och jag har väldigt svårt att sova i dem. 

Någon tyckte att det var väldigt roligt att leka med och tugga på garnet medan jag virkade igår...

Inga kommentarer: